معاون فرماندار میبد:

جشن‌های نیمه شعبان در شأن و منزلت امام زمان(عج) برگزار شود

سرپرست معاونت فرماندار میبد با تاکید به برنامه‌ریزی صحیح برای برگزاری جشن‌های نیمه شعبان، اظهار کرد: در این جشن‌ها شأن و منزلت امام زمان(عج) حفظ شود.

به گزارش یزدی نیوز «محمدجواد احمدی» در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی جشن‌های نیمه شعبان، با تاکید به برگزاری هر چه باشکوه‌تر جشن‌های نیمه شعبان، گفت:جشن‌های نیمه شعبان با حضور و مشارکت مردم و نهادهای دولتی باید باشکوه و پرشور برگزار شود. 

 
وی با تاکید به این که جشن‌های نیمه شعبان باید با برنامه‌ریزی کامل و درست برگزار شود، افزود:در این جشن‌ها شأن و منزلت امام زمان(عج) باید حفظ شود و مردم را نسبت به این موضوع آگاه  سازند زیرا بعضاً از سر ناآگاهی و صرف شاد کردن مردم، اقدام به اجرای برنامه‌هایی نظیر عروسک‌گردانی، پخش آهنگ‌های‌ مبتذل و اجرای برنامه‌های بی‌ربط می‌کنند که جهان تشیع را زیر سوال می‌برند. 
 
احمدی با اشاره به این که هماهنگی و برگزاری این مراسم‌ها باید زیرنظر سازمان تبلیغات و دیگر دستگاه‌های متولی برگزار شود، افزود: کلیه مسئولان گروه‌های نمایشی چند روز قبل از اجرای برنامه‌های خود باید نمونه کار خود را در قالب یک لوح فشرده و برای گرفتن مجوز برگزاری جشن‌های نیمه شعبان به اداره ارشاد تحویل تا دستگاه‌های متولی از اجرای برنامه‌ها آگاهی پیدا کنند. 
 
وی بیان کرد: پاسخگویی به شبهات یکی از موارد مهمی است که باید در نظر گرفته شود و با هماهنگی سازمان تبلیغات و اداره ارشاد از طریق سایت‌ها و مطبوعات در رفع شبهات، مردم را آگاه کنند. 
 
حجت الاسلام «محمدرضا ابراهیمی» رییس سازمان تبلیغات میبد نیز با اشاره به این که شب نیمه شعبان از افضل‌ترین شب‌هاست، گفت: بعد از شب‌های قدر در ماه مبارک رمضان، شب نیمه شعبان، شب قدر و احیا است و باید فضلیت این شب حفظ شود.
 
وی افزود: برگزاری جشن‌های نیمه شعبان صرف یک سازمان یا یک کشور نیست بلکه در وصف حضرت مهدی (عج) است و باید طوری برگزار شود تا در اذهان بگنجد که امام زمان، جهانی است. 
 
رییس سازمان تبلیغات گفت: سازمان تبلیغات هرساله در نیمه شعبان با کمک آموزش و پرورش یک گفتمان دینی و پاسخگویی به مسائل دینی، اخلاقی و اسلامی را در دانشگاه‌ها و مدارس اجرا می‌کند و دانش‌آموزان و دانشجویان را با مقام ومنزلت امام زمان(عج) آگاه می‌کند. 
 
وی افزود: با وجود داشتن ۱۵۵مسجد در حوزه شهری و روستایی که اکثراً جشن‌های نیمه شعبان برگزار می‌کنند در وصف حضرت صاحب الزمان(عج) بسیار عالی و معنوی است اما در بعضی محله‌ها ،جشن‌ها با هزینه گزاف برگزار می‌شود که شئونات دینی در آن حفظ نمی‌شود و وظیفه سازمان تبلیغات است که با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط این جشن‌ها را ساماندهی کند. 
 
گفتنی است، براساس تصمیمات گرفته شده در این جلسه جشن بزرگ نیمه شعبان در مصلی آیت الله اعرافی به صورت ویژه و با شکوه برگزار خواهد شود.
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..