رییس آموزش و پرورش میبد خبر داد؛

میبد کمبود معلم دارد/تجلیل مدرسه‌ محوری از معلمان

رییس آموزش و پرورش شهرستان میبد از تجلیل و تکریم فرهنگیان و معلمان این شهرستان در سال جاری با رویکرد ستادی و مدرسه‌ محوری خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«محسن موحدی فرد» ، ضمن تبریک هفته معلم به قشر بزرگ فرهنگیان و معلمان، به نقل از آیت الله «عیلرضا اعرافی» امام جمعه میبد از معلمان به عنوان هیات امنای خدا و جامعه در روی زمین یاد کرد و پاداش شایسته به آنها را تنها خداوند می‌تواند بپردازد.

 
وی با اشاره به فعالیت یک‌هزار و ۴۶۲ معلم رسمی و بالغ بر یک‌هزار و ۵۰۰ معلم شرکتی و حق‌التدریسی در این شهرستان، گفت: شهرستان میبد بعد از مرکز استان دارای بیشترین نیروی معلم و دانش‌آموز است.
 
این مسئول از تکریم خانواده بزرگ فرهنگیان در میبد با رویکرد مدرسه محوری در این هفته خبر داد و افزود: شاخص‌ترین برنامه امسال در گرامیداشت هفته معلم، تجلیل از مقام شاخص معلمان در آموزشگاه‌ها و مدارس است که براساس دستورالعمل آموزش و پرورش استان در هر آموزشگاه با ترکیبی از معلمان، خانواده‌های معلمان و نیز معلمان پیشکسوت برگزار می‌شود.
 
وی همچنین تصریح کرد: البته در گذشته تجلیل از معلمان به صورت متمرکز انجام می‌گرفت که تنها یک سوم از معلمان در آن حضور داشتند ولی اکنون این تجلیل درون مدرسه‌ای خواهد بود و کادر مدیریتی آموزش و پرورش به صورت اکیپ‌های مختلفی در ان مرسم‌ها حضور خواهند یافت.
 
موحدی فرد در ادامه به تشریح  فعالیت‌های آموزش و پرورش شهرستان پرداخت و گفت: شهرستان میبد در ۲۴ سال گذشته، ۱۹سال رتبه اول استان در قبولی کنکور را به خود اختصاص داده است. 
 
وی صدرنشینی در قبولی کنکور را یک برند برای شهرستان دانست و گفت: قبولی در کنکور بیشتر یک بحث کیفی است نه کمی چرا که و در تراز نمره علمی، کیفیت نیز سنجیده می‌شود. 
 
رییس آموزش وپرورش میبد سند تحول آموزش و پرورش را یک سند جامع و کامل خواند و بیان کرد: این سند تمام جوانب علمی، آموزشی، تربیتی، اخلاقی و رفتاری را مدنظر دارد و انتظارات حداکثری را ایجاد کرده است در حالی که امکانات در حداقل ممکن قرار دارد.
 
وی فعالیت آموزش و پرورش میبد در زمینه‌های فرهنگی را فوق‌العاده عالی خواند و گفت: حضور و شرکت دانش‌آموزان در ۶۰ رشته مسابقات فرهنگی و هنری که در مرحله آموزشگاهی با حضور ۷۶۵۱ نفر شرکت‌کننده برگزار و منجر به دعوت ۲۲۴ نفر به مرحله استانی شد، از جمله این موفقیت‌هاست که البته ۶۰ میلیون تومان اعتبار را به خود صرف کرد.
 
رییس آموزش و پرورش میبد همچنین حضور ۶۷۵۳ دانش‌آموز استان در مسابقات قرآنی را نوید‌بخش خوبی دانست و گفت: شرکت دانش‌آموزان در حوزه قرآنی و در رشته‌هایی نظیر قرائت، ترتیل، حفظ، تفسیر، مفاهیم، مداحی، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و نماز بود که از مجموع شرکت‌کننده‌ها تعداد دو هزار و ۳۶ نفر به  مرحله شهرستان و از این تعداد ۱۱۰نفر به مرحله  استانی راه یافته و در این مرحله ۷۰ نفر از میبد رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
 
موحدی‌فرد کسب رتبه اول و برتر میبد در المپیادهای علمی را نقطه قوت آموزش و پرورش میبد دانست و گفت: شهرستان میبد در زمینه المپیاد‌های علمی نیز با ۲۶ برگزیده در بین تمام شهرستان‌های استان حائز رتبه برتر است و این در حالی است  که مجموع قبولی دیگر شهرستان‌های استان شش نفر بوده است. 
 
وی در بحث ساخت و ساز مدارس نیز گفت: میبد به تنهایی ۸۰ درصد از ساخت مدارس خیری کل استان را به خود اختصاص داده و هم‌اکنون با ۳۲ طرح در دست اقدام پیشتاز در این حوزه است و توانسته در این زمینه در جذب اعتبارات دولتی نیز در جایگاه اول استان باشد. 
 
وی راه‌اندازی اولین سینمای شهرستان میبد و افتتاح موزه فرهنگ و افتتاح اردوگاه بنستان را از اقدامات  فرهنگی آموزش و پرورش میبد برشمرد. 
 
موحدی‌فرد قرار گرفتن آموزش و پرورش میبد در رأس امور را یک اتفاق بی‌نظیر در کشور دانست و گفت: با توجه به بیانات رهبر فرزانه انقلاب که فرموده‌اند؛ آموزش و پرورش در راس امور قرار گیرد و شهرستان میبد این اتفاق را عملاً نشان داده به نحوی که همه مسئولان شهرستان آموزش و پرورش را مقدم ودر اولویت خود دارند که حاصل آن موفقیت‌های کسب شده در این حوزه است.
 
وی افزود: آموزش و پرورش شهرستان با قرار دادن ۲۶۰۰ دانش‌آموز بی‌بضاعت مالی و آسیب‌پذیر تحت حمایت خود، به بهبود وضع تحصیلی و معیشت تحصیلی این دانش‌آموزان کمک کرده تا از تحصیل باز نمانند که از این تعداد ۲۶۱ یتیم بی‌بضاعت، ۱۴۰ نفر فرزند طلاق بی‌بضاعت و ۴۶ نفر نیز فرزندان زندانیان بی بضاعت هستند.
 
موحدی‌فرد کمبود نیروی معلم را یکی از دغدغه‌های آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری خواند و بیان کرد: وضعیت نیروی انسانی در سال آینده تحصیلی به شدت احساس می‌شود زیرا جمعیت دانش‌آموزی شهرستان بالغ بر ۲۱ هزار نفر پیش‌بینی می‌شود در حالی که تنها ۲۰ نفر جذب نیرو از دانشگاه فرهنگیان خواهیم داشت و ۱۰۰ معلم بازنشسته از این بخش خارج می‌شوند که البته امیدواریم با همکاری مجلس شورای اسلامی، وزارتخانه و نگاه جامع و کامل همه مسئولان به آموزش وپرورش را شاهد باشیم.
 
وی در مورد دو شیفت کردن مدارس، گفت: خوشبختانه با نگاه اندیشمندانه خیرین مدرسه‌ساز تا سال ۱۴۰۲شهرستان میبد با برنامه از پیش تعیین شده و رو به جلو مدارس را به صورت تک شیفت اداره می‌کند و این در حالی است که برخی شهرستان‌های استان در سال آینده تحصیلی در دو شیفت باید کار کنند و در کشور به صورت سه شیفت اداره می‌شود. 
 
این مسئول در پایان همکاری و تلاش شبکه بهداشت شهرستان میبد را یک همکاری تنگاتنگ و خوب برشمرد گفت: در بخش مربی بهداشت نیز با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم اما شبکه بهداشت و درمان با همکاری موثر خود این کمبود را کاهش داده و در بخش سلامت دهان و دندان، کنترل شپش، بینایی سنجی و موارد بهداشت فردی و بهداشت محیط کمک یار آموزش و پرورش بوده‌اند. 
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..