معاون آموزش ابتدایی ‌آموزش و پرورش استان یزد:

کتاب‌زدگی و آزمون‌زدگی از مقطع ابتدایی زدوده شود

معاون آموزش ابتدایی ‌آموزش و پرورش استان یزد گفت: کتاب‌زدگی و آزمون زدگی باید از مقطع ابتدایی استان یزد زدوده شود.

به گزارش یزدی نیوزمحمدحسین رادمنش  با اشاره به اینکه صدرنشینی کنکور طی ۲۴ سال متوالی، گرچه افتخار است اما باید مسائل مختلف و همه ابعاد تربیتی و آموزشی دانش آموزان با یکدیگر رشد کند، اظهار داشت: تب کنکور از دوران ابتدایی در برخی خانواده‌ها وجود دارد.

 
وی بیان کرد: سنین ابتدایی دوران بازی و شکوفایی و رشد کودکان است، افزود: نباید در این سنین کودکان خود را درگیر تست و کتاب کنیم و رسانه ها کمک کنند تا کتاب‌زدگی و آزمون زدگی از مقطع ابتدایی زدوده شود.
 
رادمنش با اشاره به حذف آزمون مدارس استعدادهای درخشان بیان کرد: برخی معلمان و برخی بازار آزادی‌ها از این موضوع ناراحت هستند و این ناراحتی آنها به خاطر دانش آموزان نیست بلکه به خاطر درآمدهایی است که از این راه کسب می کردند.
 
وی در مورد دوره پیش‌دبستانی نیز بیان کرد: پیش‌دبستانی یک دوره کاملا تربیتی است و به هیچ وجه آموزشی نیست و هرگونه آموزش الفبا، اعداد، زبان انگلیسی و … ممنوع است.
 
معاون آموزش ابتدایی ‌آموزش و پرورش استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود در مورد دانش آموزان اتباع خارجی نیز بیان کرد: در حال حاضر ۱۲۹ هزار دانش آموز در استان یزد در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند که ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر از این تعداد از اتباع خارجی هستند.
 
وی بیان کرد: برای این تعداد، ۲۸ مدرسه جداگانه تاسیس شده و تعدادی از آنها نیز در ۶۳۰ مدرسه استان به طور پراکنده مشغول به تحصیل هستند.
 
رادمنش با بیان اینکه برنامه ای برای افزایش مدارس خاص اتباع خارجی نداریم، عنوان کرد: اما یک مدرسه در شهرستان مهریز در حال احیا است.
 
وی تصریح کرد: با اینکه زمینه تحصیل اتباع خارجی در استان یزد فراهم است، خود دانش آموزان و خانواده های آنها به محض رسیدن به سن کار، از ادامه تحصیل انصراف می دهند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..