شهردار تفت خبر داد؛

اجرای شبکه فاضلاب شهری برای استفاده از پساب در آبیاری فضای سبز

شهردار تفت از اجرای طرح شبکه فاضلاب شهری با هدف بازگردانی پساب در آبیاری فضای سبز با توجه به مشکلات کم آبی در این شهر خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«مصطفی فاطمی» با اشاره به مشکل جدی کمبود آب در شهرستان تفت، اظهار کرد: متاسفانه هزینه جداسازی آب غیر شرب از آب شرب بسیار بالاست و ناگزیریم اقداماتی در زمینه بهینه ‎‎ سازی آب انجام دهیم.

 
وی این اقدامات را شامل تعویض لوله‌های فرسوده اصلی و آبیاری قطره‌ای، ساخت منابع آب و خریداری دستگاه‌هایی مانند خردکن سرشاخه ‎‎ های درختان به منظور جلوگیری از تبخیر بالای آب از این طریق دانست.
 
فاطمی در رابطه با طرح بازگردانی فاضلاب شهری جهت استفاده در فضای سبز نیز گفت: طرح فاضلاب شهری تفت جهت بازگردانی پساب فاضلاب شهری برای استفاده در آبیاری فضای سبز در حال اجرا است و زیرساخت ‎‎ های آن در حال آماده شدن است. 
 
شهردار تفت با اشاره به رهاشدن زباله‏‏های فراوان در این شهرستان ییلاقی هم خاطرنشان کرد: با توجه به ییلاقی بودن شهرستان به دلیل برخورداری از روستاهای خوش آب و هوای کوهستانی، حجم بالای زباله‌های تولید شده در شهرستان امکان برنامه‎‎ریزی مطلوب را از دست اندرکاران این بخش گرفته است.
 
وی با این حال اعلام کرد: البته بر طبق یک برنامه مدون از ۱۵ اردیبهشت ماه جاری نسبت به جمع آوری زباله ‎‎ ها و نخاله های رها شده در شهر به ویژه در مسیر ییلاقات اقدام خواهد شد. 
 
وی بر فرهنگ ‎‎ سازی بیشتر در بین شهروندان برای تبدیل تفت به شهری بدون زباله و پلاستیک تاکید کرد و گفت: این شهرستان به نسبت کوچک و پر باغ، توانایی تولید کمترین زباله و بازگردانی زباله‏‏ها به چرخه طبیعت را دارد.
 
فاطمی در همین رابطه از راه ‎‎ اندازی کلبه‏‏ها و ایستگاه‏‏های بازیافت در سطح شهر تفت در راستای ترویج فرهنگ تفکیک زباله و جلوگیری از رها شدن زباله در سطح این شهر خبر داد.
 
وی فرهنگ‏‏سازی در شهر تفت را در اولویت برنامه‏‏های شهرداری ذکر و  تاکید کرد: ارتقای فرهنگ شهروندی، شیوه برخورد با محیط زیست در بحث ‎‎ های ترافیکی و توسعه گردشگری در اولویت برنامه‏های شهرداری قرار دارد. 
 
فاطمی در پایان نیز به برخی فعالیت‎‎های عمرانی شهرداری تفت اشاره و تصریح کرد: بهسازی بلوار دانشگاه آزاد و بلوار ۲۲ بهمن، ‌ایجاد میدان در کمربندی قدیم شهر، بهسازی معابر و نصب یکسری نمادها در داخل شهر از جمله  برنامه ‎‎ های شهرداری تفت در سال جاری است که در آینده نزدیک عملیاتی خواهد شد.
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..