مسابقات فوتسال لیگ نونهالان و هندبال نوجوانان یزد آغاز شد

مسابقات فوتسال لیگ نونهالان و لیگ هندبال نوجوانان استان یزد روز جمعه با حضور تعدادی از علاقه مندان به این 2رشته ورزشی آغاز شد.

به گزارش یزدی نیوزمسابقات فوتسال قهرمانی لیگ نونهالان باشگاه های استان یزد (جام شهدا) با حضور ۱۶ تیم در چهار گروه به صورت دوره ای در سالن شهدای محمد آباد آغاز شد .

در مراسم افتتاحیه این رقابت ها که در حضور جمعی از مسوولان اجرایی ، ورزشی و علاقه مندان برگزار شد، تیم فوتسال نونهالان امیران ورزشی یزد با نتیجه چهار بر سه تیم ایفاسرام اردکان را شکست داد.
این مسابقات به مدت سه هفته متوالی پیگیری می شود و با انتخاب تیم های اول تا سوم، تیم برتر به رقابت های کشوری راه می یابد.
رئیس هیات فوتبال استان یزد گفت: امسال برای اولین مرتبه به تیم های اول تا سوم علاوه بر جوایز معمول ، کمک های نقدی نیز پرداخت می شود.
عبدالرضا دستا در گفت و گو با ایرنا افزود: برگزاری لیگ برتر فوتسال قهرمانی نونهالان استان نقش مهمی در ارتقای این رشته و تربیت بازیکنان برای تیم های رده بزرگسالان دارد.
در این مسابقات تیم های پردیس بافق ، ایفاسرام اردکان ، ورزشی امیران ، مقاومت شهدا مهریز ، ثارالله میبد ، مرصاد کویر ، شرکت گاز ، آتیه سازان ، خرد گرم سیر تفت ، فینال یزد،ایساتیس بهاباد ، سرخ پوشان میبد ، پاس نوین یزد ، هیراد ، کویر ابرکوه و نود اسپرت حضور دارند.
یزد ۸۰ تیم فوتبال ، فوتسال و فوتبال ساحلی در لیگ استان دارد که مسابقات فوتسال در رده های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار می شود.
همچنین چهارمین دوره لیگ هندبال قهرمانی نوجوانان استان یزد ( جام شهدای سنگ آهن بافق ) روز جمعه با حضور ۶ تیم در سالن شهید میرجلیلی این شهر آغاز شد که به مدت ۱۰ هفته و با انجام ۳۰ مسابقه به صورت رفت و برگشت پیگیری می شود. 
در این مسابقات تیم های سنگ آهن بافق ، فولاد آلیاژی یزد ، بسیج زارچ ، هندبال تفت ، هندبال یزد و دانشگاه آزاد اسلامی خاتم با هم به رقابت می پردازند. 
در اولین مسابقه که در حضور جمعی از مسوولان ورزشی و تماشاگران یزدی برگزار شد تیم هندبال بسیج زارچ با نتیجه ۲۶ بر ۲۳ تیم هندبال یزد را شکست داد . 
شناسایی و شکوفایی استعدادهای هندبال استان و ایجاد زمینه برای ارتقای این رشته در رده سنی نوجوانان از اهداف برگزاری مسابقات است . 
هم اکنون ۲ هزار نفر در سطح استان در رشته هندبال در قالب تیم ها و باشگاه های مختلف مشغول فعالیت هستند که با فرهنگ سازی این تعداد افزایش می یابد. 
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..