نماینده تفت و میبد در مجلس:

کشور نیاز به انسجام و اتحاد ملی دارد

نماینده شهرستان های تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست اخیر سران سه قوه و زیرمجموعه این قوا در این نهاد، گفت: همه ارکان حکومت به این نتیجه رسیده اند که برای رفع مشکلات، کشور نیاز به انسجام و اتحاد ملی دارد.

به گزارش یزدی نیوزکمال دهقانی فیروزآبادی روزجمعه در جمع نمازگزاران شهر تفت افزود: اکنون همه قوا پشت سر مقام معظم رهبری ایستاده اند تا از عزت و شرف مردم حمایت کنند.

وی تصریح کرد: سیاست های حکیمانه مقام معظم رهبری که با حمایت های گسترده مردم روبروست، البته با جانفشانی افرادی که چه در عراق و چه در سوریه در صحنه هستند، سبب پیشرفت کشور شده است.
وی ادامه داد : همواره سه رکن رهبری، مردم و جانفشانی ها سبب پشرفت است،سیاست های حکیمانه مقام معظم رهبری را پیگیری می کنیم که همین امر سبب اقتدار و امنیت ملی کشور شده است.
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه اظهار کرد: کارشکنی ها و بدعهدی های آمریکا در مساله برجام مشهود است و مقام معظم رهبری به درستی اشاره کردند، آمریکا فریبکار است و نمی توان به دولتمردان این کشور اعتماد کرد، صراحتا هم اعلام کرد، می خواهد از برجام خارج شود.
وی همچنین به سفر دیروز اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به یزد با ۲ هدف بررسی چالش آب در استان و بازدید از تأسیسات هسته ای اشاره کرد و یادآورشد: در مورد بحث آب ضروری است برای مردم آرامش خاطر حاصل شود.
نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در ادامه به پیگیری مشکلات آب تفت به ویژه مناطق روستایی اشاره کرد و یادآور شد: اقداماتی خوبی هم انجام شد، به زودی در این ارتباط اطلاع رسانی خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: نماینده مجلس علاوه بر اینکه به امور حوزه انتخابیه خود رسیدگی می کند، باید مسائل ملی را در سطح کلان را پیگیری کند، سعی دارم بین این ۲ موضوع تعادل برقرار شود.
عضو هیئت رئیسه فراکسیون مستقلین ولایی مجلس به موضوع حوزه های انتخابیه اشاره کرد و گفت: قرار بود یک نفر به تعداد نمایندگان یزد اضافه شود، زیرا استان یک حوزه انتخابیه بزرگی دارد( شهرستان های مهریز، ابرکوه، خاتم، بهاباد و بافق) که باید اصلاح شود. 
استان یزد در حال حاضر چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.
وی ادامه داد: مجمع نمایندگان استان تلاش کرد تا نماینده دیگری هم به تعداد نمایندگان یزد اضافه شود، هرچند کار سختی بود ولی در کمیسیون شوراها تصویب شد.
وی با بیان اینکه باید نظر مردم تفت و میبد در مورد حوزه انتخابیه را پیگیری کرد، ادامه داد: شهرستان میبد بعد از یزد پرجمعیت ترین شهرستان استان یزد است، آنها می خواهند یک نماینده مستقل در مجلس داشته باشند.
دهقانی فیروزآبادی اظهار کرد: مردم تفت هم تمایل دارند امکان حضور نماینده آنها در مجلس وجود داشته باشد ، این شهرستان با ابرکوه و خاتم نماینده ای داشته باشند.
این نماینده استان یزد در مجلس تصریح کرد: تاکنون هیچ تصمیمی در این زمینه در مجلس و حتی کمیسیون مربوطه گرفته نشد، پیشنهاد دولت کار کارشناسی است و با توجه به مسائل سیاسی، جغرافیایی و اقتصادی شهرستان های تفت، ابرکوه و خاتم یک نماینده داشته باشند.
وی عنوان کرد: شهرستان های میبد و اشکذر هم یک نماینده داشته باشد؛ البته تحقق این ایده برای زمانی است که قرار بود یک نماینده به استان اضافه شود.
وی با بیان اینکه همزمان با لایحه دولت نمایندگان هم نظرهایی داشته اند که در قالب طرح و پیشنهاد مطرح کرده اند، گفت: هنوز هیچ طرحی در کمیسیون شوراها به جمع بندی و تصویب نرسید، تلاش می کنیم نظر مردم تفت و لایحه دولت تأمین شود.
نماینده تفت و میبد اضافه کرد: در کمیسیون شوراها و مجلس این موضوع را پیگیری می کنم تا این امر تحقق یابد.
وی از اصحاب رسانه خواست، چنانچه در رسانه ها نظر مردم را منعکس می کنند، مساله در جهت ایجاد تنش نباشد، افراد اهل قلم باید با تدبیر مصالح و منافع عموم مردم را در نظر بگیرند.
دهقانی ادامه داد: البته دیدگاهی هم در مجلس مطرح است که حوزه انتخابیه استانی باشد و یزد ۶ نماینده در مجلس داشته باشد که این موضوع در دست بررسی است، باید منتظر ماند تا سرانجام کار چه خواهد شد. 
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..