۲۷۴ دانش آموز یزدی در المپیاد نانو شرکت کردند

نهمین دوره المپیاد علوم و فناوری نانو امروز جمعه همزمان با سراسر کشور با شرکت 274 نفر از دانش آموزان استان یزد در شهرهای یزد، ابرکوه و میبد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوزمسئول برگزاری این المیپاد گفت: از مجموع شرکت کنندگان ۱۱۷نفر پسر و بقیه دختر هستند. 

فاطمه شهسواری با بیان اینکه شرکت کنندگان در المپیاد دانش آموزان پایه های نهم به بعد هستند، افزود: از شهرستان های ابرکوه، میبد، یزد و اردکان به ترتیب ۱۲۴، ۷۹، ۳۸ و پنج نفر و از شهرستان های خاتم و اشکذر نیز هر کدام یک نفر برای شرکت در المپیاد ثبت نام کردند. 
وی ادامه داد: المیپاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو در استانها به صورت نظری و چهار گزینه ای برگزار می شود و برگزیدگان آن در مرحله کشوری به صورت نظری و عملی رقابت خواهند کرد. 
وی اضافه کرد: در مجموع ۱۸ هزار و ۹۱۵ نفر در سراسر کشور برای شرکت در المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو ثبت نام کردند که از این تعداد، ۱۲ هزار و ۲۰۰ نفر دختر و بقیه پسر هستند. 
المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو فعالیتی است که ابتکار برگزاری آن با این عنوان متعلق به ایران است، به این معنا که در کشورهای دیگر مسابقه های دانش‌ آموزی با تعیین یک طرح مشخص و یا اردوهای یک هفته‌ ای آموزشی، فعالیت‌های آزمایشگاهی برگزار می‌ شود. 
اما ترکیب مناسبی از رقابت همزمان در حیطه نظری و عملی که همه مباحث اصلی مطرح در علوم و فناوری نانو را در برگیرد، تا به حال در هیچ کشوری اجرا نشده است. 
شناسایی استعدادهای برتر دانش‌ آموزی، کمک به پایدارسازی جریان تربیت نیروی انسانی در زمینه فناوری نانو، کمک به پیشتازی جمهوری اسلامی ایران در آموزش پایه نانو از اهداف برگزاری المپیاد نانو عنوان شده است. 

 

منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..