جشن امضای کتاب در یزد برگزار شد

جشن امضای کتاب « غرب چگونه غرب شد» با حضور صادق زیبا کلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران و جمعی از فعالان فرهنگی و علاقه مندان شامگاه پنجشنبه در یزد برگزار و پیرامون محتوای آن بحث و گفت و گو شد.

به گزارش یزدی نیوزنویسنده کتاب غرب چگون غرب شد، گفت: این کتاب به تحول روشنفکری در غرب از قرن ۱۸ به بعد و نقش آن در تحولات اروپا و تغییر در نوع حکومتداری اشاره می کند.

زیبا کلام افزود: تا قبل از قرن ۱۸ مشروعیت در غرب و اروپا فقط آسمانی بود ولی تحول مهمی که در سایه مدرنیته به وجود آمد موجب جابجایی حکومت از آسمان به زمین شد.
این نویسنده اظهار کرد: با تحول عمیقی که در غرب حاصل شد، مشروعیت نه آسمان که همان صندوق های رای ، انتخابات و حاکمیت مردم در تمام عرصه های زندگی و سرنوشت خویش بود.
زیبا کلام تصریح کرد: نهضت مشروطه در ایران که اتفاق افتاد قطعا همان مشروعیت حکومتی است که توسط مردم و رای آنها شکل گرفته و فعالیت می کند.
وی گفت: قرن ۱۸ را باید در اروپا و غرب، یک تحول عمیق تاریخی و سرنوشت ساز دانست که همچنان دارای تاثیر راهبردی در دنیا و میان ملت های مختلف است و ادامه دارد.
استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در ادامه به اهمیت علوم سیاسی و اجتماعی در تحولات مختلف کشور و از اینکه به رغم سال ها فعالیت در این بخش چیزی در عمل نصیب مردم و دانشگاه ها نشده، ابراز ناخرسندی کرد.
زیبا کلام یادآور شد: علوم سیاسی و اجتماعی زمانی دارای تاثیر است که موجب تحول های مختلف و تعالی کشور شود در حالی که هم اکنون خروجی ندارد و تنها گذران وقت است.
در این مراسم کتاب غرب چگونه غرب شد توسط زیبا کلام به علاقه مندان تقدیم شد.
 
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..