بروجردی :

مراکز هسته ای نماد افتخار ملی مردم ایران است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر گسترش دانش و فناوری هسته ای به عنوان یک نیاز ملی، گفت: مراکز هسته ای از جمله نمادهای افتخار ملی مردم ایران است .

به گزارش یزدی نیوزعلاءالدین بروجردی در سفر به شهر اردکان بر استفاده از دانش هسته ای که دارای ابعاد بسیار گسترده ای است تاکید کرد و آنرا نیاز ملی دانست . 

وی اضافه کرد: بازدید از استان های مختلف از جمله سنت حسنه ای است که اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نسبت به آن اقدام می کنند . 
بروجردی تصریح کرد: در این سفر با توجه به حضور آقایان دهقانی، تابش ، صباغیان ، اختیاری و نمایندگان استان یزد بازدید از شهرهای مختلف برنامه ریزی شد و این توفیق را پیدا کردیم که از مراکز هسته ای که یکی از نمادهای افتخار ملی ملت ایران است، بازدید کنیم. 
وی یادآور شد: آشنایی با مجموعه شرایط استان، بررسی کاستی های احتمالی و وضعیت آب یزد و شرکت در نشست شورای تامین استان از جمله برنامه های این سفر است که در واقع وظایف نظارتی و قانونگذاری نمایندگان نیز است. 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد به عنوان نماینده مجلس در این سفر جمع بندی از شرایط استان داشته باشد. 
بازدید از کارخانه تولید کنسانتره اورانیوم، اکسید اورانیوم و کیک زرد، زیارتگاه چک چک زرتشتیان و حضور در گلزار شهدا و آرامگاه آیت الله خاتمی از جمله برنامه های اعضای کمیسیون یادشده به اردکان بود . 
بروجردی و هیات همراه چهارشنبه شب وارد یزد شد. 
زیارتگاه پیر سبز یا چک‌چک زرتشتیان که در اردکان قرار دارد، امروزه یکی از نیایشگاه‌های مهم و مقاصد گردشگری اقلیت‌های مذهبی است که بازدید از آن می‌تواند علاوه بر آشنایی گردشگران با ادیان و آیین‌های مختلف در ایران ، نزدیکی فرهنگ‌ها را نیز به همراه داشته باشد. 
تعداد زرتشتیان ایران حدود ۱۵۰هزار نفر تخمین زده می شود که حدود ۶هزار تن در شهرستان های یزد، اردکان و تفت زندگی می کنند. 
مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است. 
 
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..