راه‎‎اندازی خط کشتار دام‎‎های بیمار در کشتارگاه صنعتی مهریز

سرپرست دامپزشکی شهرستان مهریز از راه ‎‎ اندازی خط کشتار دام ‎‎ های مبتلا به بیماری‎‎های سل و تب مالت در کشتارگاه صنعتی مهریز خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«نجیب الله محمدی» در این باره تصریح کرد: با توجه به رسالت دامپزشکی نسبت به تامین بهداشت عمومی، در موارد خاص دامی با خون گیری و تست سل در دامداریهای صنعتی و سنتی این شهرستان نسبت به شناسایی دام ‎‎ های مسلول و بروسولوزی اقدام شده است که پس از اعلام نتایج آزمایشگاه مرکزی استان و تشخیص کارشناسان مربوطه دام ‎‎ های مبتلا برای اولین بار به کشتارگاه صنعتی مهریز برای کشتار اعزام می‎‎شوند.

 
وی افزود: در کشتارگاه با حضور مسئول فنی بهداشتی کشتارگاه صنعتی، کشتار دام ‎‎ های مبتلا به تب مالت انجام و گوشت دام ‎‎ ها  در صورت مصرف به بازار یا در صورت یا عدم مصرف معدوم می‏‏شود.
 
محمدی با بیان این که گوشت ‎‎ های تولیدی از این گونه دامها در تولید سوسیس و کالباس و فراورده های صنعتی مصرف می ‎‎ شود، گفت: بیماری سل و تب مالت جز بیمار ‎‎ ی ‎‎ های مشترک انسان و دام است که منشا اصلی آن مصرف فراورده ‎‎ های دامی از جمله گوشت و شیر و پنیر است.
 
سرپرست دامپزشکی مهریز اعلام کرد: شهرستان مهریز در بین شهرستان ‎‎ های استان در زمینه دامداری با داشتن ۱۶ هزار گاو که در ۸۰ گاوداری صنعتی و ۴۰۰ دامداری سنتی نگهداری می ‎‎ شوند و ۷۰ هزار راس دام سبک، جایگاه ویژه ‎‎ ای دارد و توجه ویژه مسئولان را به این شهرستان می ‎‎ طلبد.
 
محمدی تاکید کرد: از ابتدای سال جاری بازدیدهای مستمری از واحدهای گاوداری سطح شهرستان به منظور تست سل و شناسایی گاوداری‏‏های مسلول انجام شده که تاکنون بیش از ۱۵۰ راس گاو مورد آزمایش قرار گرفته‏‏اند.
 
 
منبع:ابسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..