مدیرکل فنی و حرفه ای یزد:

آموزش های فنی و حرفه ای، راهکاری برای اشتغال پایدار است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای یزد با بیان اینکه سالانه 35 هزار نفر دوره، در این استان آموزش می بینند گفت: این آموزش ها راهکاری مناسب برای ایجاد اشتغال پایدار است.

به گزارش یزدی نیوزعلی افضلی، روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در سال گذشته ۶ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۴۳۵ نفر ساعت آموزش های فنی و حرفه ای را در استان فرا گرفتند که سه میلیون و ۹۶۶ هزار و ۳۶۰ نفر ساعت از این تعداد در بخش دولتی و مابقی در بخشی خصوصی این دوره ها را طی کردند.

وی اظهار کرد: در استان ۱۶ مرکز دولتی و ۳۵۰ آموزشگاه آزاد، آموزشهای مهارتی را در رشته های مختلف به علاقه مندان ارائه می کنند.
افضلی با بیان اینکه ۶۰ درصد شرکت کنندگان در آموزش های فنی و حرفه ای، مرد و بقیه زن هستند اضافه کرد: توانمند سازی نیروی انسانی با استفاده از این آموزش ها امکان پذیر است.
وی در ادامه به طرح بازدید دانش آموزان از مراکز فنی و حرفه ای استان اشاره کرد و گفت: این طرح از اول تا ۱۱ اردیبهشت ماه به منظور آشنایی دانش آموزان با آموزش های مهارتی این اداره کل انجام می شود.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای یزد در ادامه با بیان اینکه آموزش های فنی و حرفه ای با توجه به نیاز بازار ارائه می شود افزود: اکنون صنایع استان در رشته های برق، الکترونیک، ماشین ابزار به نیروهای ماهر نیاز دارند.
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..