رییس پلیس فتا یزد خبر داد؛

کلاهبرداری ۶۰ میلیون تومانی به روش اسکیم در یزد

رییس پلیس فتای استان یزد گفت:‌ فروشنده لبنیاتی که با استفاده از دستگاه اسکیمر و به بهانه کوتاه بودن سیم آن با سوء استفاده از اعتماد مشتریان، کارت بانکی آنان را دریافت کرده و حساب‌ بانکی‌شان را خالی می‌کرد دستگیر شد.

به گزارش یزدی نیوزسرهنگ «مرتضی ابوطالبی» در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: فردی با طرح شکایت در دادسرا به همراه مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و اذعان داشت، شب گذشته حدود ساعت ۳۰ بامداد، پیام‌های بانکی پشت سر هم برایم ارسال شد که متوجه شدم از کارتم در حالی که در اختیارم می‌باشد طی چندین تراکنش حدود سه میلیون تومان اقدام به خرید شده است .

 
وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع پیگیری پرونده در دستور کار قرار گرفت و طی ۲۴ ساعت متهم پرونده دستگیر شد که در بازجویی از متهم مشخص گردید وی در حدود ۶۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری نموده است .
 
رییس پلیس فتای استان یزد گفت: متهم که فروشنده یک لبنباتی بوده، پس از اخذ کارت و رمز آن به بهانه کوتاه بودن سیم دستگاه pos ، در زیر میز به وسیله دستگاه اسکیر اقدام به کپی‌برداری از کارت خریذدار نموده و سپس با دستگاه کارتخوان تراکنش مورد نظر را انجام داده و رسید و کارت را تحویل مشتری داده که در اولین فرصت از کپی صورت گرفته سوء استفاده نموده و اقدام به کلاهبرداری کرده است .
 
ابوطالبی تصریح کرد: در هنگام خرید شهروندان دقت داشته باشند که انجام عملیات بانکی توسط خودشان صورت گیرد و کارت بانکی را در اختیار فروشنده قرار ندهند و رمز آن را بلند اعلام نکنند، بلکه خود کارت کشیده و رمز را وارد نمایند .
 
وی ادامه داد: در حین انجام عملیات بانکی در دستگاه‌های کارتخوان بانکی باید مراقب باشند که روی دستگاه، قطعه اضافی یا چسب خوردگی وجود نداشته باشد .
 
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: شهروندان چنانچه با عبارت دستگاه جواب نداد یا خراب است از طرف فروشنده مواجه شدند حتما رسید تراکنش ناموفق را رویت نمایند و سپس با دستگاه دیگری تراکنش صوروت پذیرد و در صورت خریدهای مشکوک حتما رمز کارت بانکی خود را در اولین فرصت تغییر دهند .
 
 
وی گفت: در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir قسمت ثبت گزارشات مردمی آن را به پلیس فتا اعلام کنند .
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..