مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری یزد خبر داد؛

اجرای طرح ملی توان افزایی بانوان همزمان با ۳۱ استان کشور در یزد

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد، گفت: طرح ملی توان‌افزایی بانوان با موضوع کسب و کار همزمان با 31 استان کشور در یزد اجرا می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز«رقیه کرمانیان» با اشاره به به اهمیت اجرای ایده‌های نو و بهره‌مندی جامعه از توانمندی‌های بانوان در رونق اقتصادی استان و کشور، اظهار کرد: طرح ملی توان‌افزائی بانوان با رویکرد رونق کسب و کار در استان یزد اجرا می‌شود.

 
وی آگاه‌سازی مخاطبان با مزیت‌های اقتصادی و فرصت‌های اشتغال بومی، آشناسازی با فرایند شکل‌گیری کسب و کار و کارآفرینی، ترغیب جهت ورود به عرصه کسب و کار و کارآفرینی با حمایت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری را از جمله اهداف اجرای طرح ملی توان افزایی بانوان دانست و افزود: این طرح توسط بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان در ۳۱ استان کشور و به صورت ملی اجرایی می‌شود .
 
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: به منظور تحقق برش استانی و اجرای طرح ملی توان افزایی بانوان در حوزه کسب و کار از مشاوران و کارشناسان دفاتر امور بانوان در فرمانداری‌ها خواسته شده است از هر شهرستان هفت نفر از بانوان و سه نفر آقایان را با شرایط ارائه شده برای حضور در این طرح معرفی کنند.
 
کرمانیان در ادامه با اشاره به این‌که ۳۰ درصد آمار ارائه شده مربوط به مردان است، تصریح کرد: تعداد ۱۰۰ نفر از زنان جوان هر استان با رعایت گروه سنی حداقل ۲۰ و حداکثر ۴۰ سال در این طرح آموزش دیده و مهارت‌های لازم در حوزه کسب و کار را تجربه می‌کنند .
 
این مقام مسئول گفت: جوانانی که علاقمند به خویش فرمائی، دارای ایده‌های کسب و کار و یا صاحبان کسب و کارهای نو پا هستند در اولویت پذیرش و حضور در این طرح قرار دارند .
 
وی اظهار کرد: آموزش جستجوی فرصت های کسب و کار و کارآفرینی(مزیت های اقتصادی بومی- محیطی)،ارائه مدل و الگوی کارآفرین موفق بومی و غیربومی، عوامل موفقیت فردی و اجتماعی، ایده یابی، بوم مدل کسب و کار، ترسیم نقشه راه ویژگی‌ها و انواع کارآفرینی سرفرصل‌های آموزشی مورد نظر در این دوره هستند .
 
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری یزد در پایان ضمن دعوت از علاقه مندان برای ثبت نام در این دوره گفت: برگزاری جلسات مشاوره، مصاحبه با مخاطبان به صورت فردی یا گروهی، جمع بندی و مشخص شدن دقیق نیازها در بخش های مستعد آموزش های کسب و کار و تجاری سازی ایده،نیاز به مشاوره کسب و کار و جذب منابع و نیاز به مشاوره در توسعه کسب و کار و شبکه سازی نیز از دیگر برنامه های اجرای این طرح ملی در استان یزد می باشد .
 
گفتنی است؛ علاقه مندان واجد شرایط میتوانند جهت شرکت در این طرح و ثبت نام به آدرس Www.foundationed.ir مراجعه نمایند که پس از بررسی شرایط و مشخص شدن تیم های متقاضی، این دوره های آموزشی بعد از ماه مبارک رمضان بصورت حضوری در مرکز استان برگزار می شود .
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..