۲۱۰۰ میلیارد تومان صرف نیازمندان کمیته امداد شد

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: 2 هزار و 100 میلیارد تومان در سال 96 صرف هزینه های نیازمندان این نهاد در کشور شد.

به گزارش یزدی نیوزعلی محمد ذوالفقاری در حاشیه نشست خیرین شهرستان بافق اظهار کرد: مددجویان ۶ نیاز اساسی دارند که در صورت رفع نیازها، دیگر نیازمند در جامعه وجود نخواهد داشت.

وی مسکن، اشتغال، ازدواج، معیشت، آموزش و درمان را از جمله نیازهای پایه مددجویان تحت تحت پوشش کمیته امداد و نیازمندان جامعه برشمرد.
معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد با بیان اینکه ۸۰ درصد مردم توانایی رفع نیاز محرومان را دارند، تصریح کرد: کمکهای مالی، غیرنقدی و خدماتی از جمله کمکهای خیرین به نیازمندان است.
این مسوول بر مدیریت و نهادینه کردن کارهای خیر در جامعه تأکید کرد و افزود: اگر افراد به قدر توانایی که خداوند به آنها داده است در پرداخت صدقه و کمک به محرومان مشارکت داشته باشند، فقر و محرومیت از جامعه ریشه‌کن می شود.
ذوالفقاری در ادامه با اشاره به اینکه هم اینک یک میلیون حامی، ۳۰۰ هزار کودک یتیم و محسنین را زیر پوشش دارند، گفت: محسنین افرادی هستند که پدران آنها بنا به دلایلی نمی‌تواند نان آور خانواده باشند.
وی به طراحی پرداخت صدقه الکترونیک هم اشاره کرد و یادآور شد: این سیستم به زودی در کشور راه اندازی می‌شود و مردم می‌توانند از طریق اینترنت و گوشی هوشمند مبلغ مورد نظر را به صندوق صدقات واریز کنند.
وی یادآور شد: از ابتدای تأسیس کمیته امداد کمکهای مردمی در بخش محرومیت زدایی نقش این نهاد حمایتی را در جامعه برجسته کرد.
ذوالفقاری همچنین فعالیت های کمیته امداد استان یزد را موفق خواند و ابراز امیدواری کرد: این رکورد همچنان در استان حفظ شود.
در نشست یادشده از خیران شهرستان بافق با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.
سه هزار و ۲۵۳ نفر شامل یک هزار و ۶۵۰ خانوار از حمایت های کمیته امداد بافق در قالب تک خدمتی، چند خدمتی و تمام خدمتی بهره مند هستند.
مرکز شهرستان ۵۰ هزارنفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوبشرقی یزد قرار دارد.
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..