ورود گردشگران خارجی به یزد ۱۱ درصد افزایش یافت

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد گفت: در سال 1396، 126 هزار و 366 گردشگر خارجی به این استان سفر کردند که این تعداد در مقایسه با سال 1395، حدود 11 درصد افزایش دارد.

به گزارش یزدی نیوزمیثم کوچک زاده افزود: بیشتر گردشگران شهروندان فرانسه، آلمان، اسپانیا، ایتالیا و چین بودند. 

وی ادامه داد: پارسال، ۱۱۳ هزار و ۵۰۰ گردشگر خارجی، یزد را به عنوان مقصد سفر خود به ایران انتخاب کرده بودند. 
کوچک زاده با یادآوری ثبت یزد تیر ماه ۱۳۹۶توسط سازمان علمی، آموزشی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) در فهرست آثار جهانی تاکید کرد: این مهم در افزایش شمار گردشگران خارجی که یزد را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند، موثر خواهد بود. 
وی با اشاره به وجود تفاهم مطلوب میان مسئولان استان های فارس، اصفهان و یزد و تشکیل مثلث طلایی گردشگری پیش‌ بینی کرد که تا پایان سال ۹۷ حدود ۱۵۰ هزار گردشگر خارجی به یزد سفر کنند که در صورت تحقق این امر، نسبت به سال گذشته با رشد ۲۰ درصدی همراه خواهد بود. 
کوچک زاده، ظرفیت پذیرش اقامتی استان را پنج هزار و ۸۰۰ نفر شب اقامت اعلام کرد و گفت: با توجه به ثبت جهانی بافت تاریخی یزد و هدف گذاری افزایش شمار گردشگران، زیرساختهای گردشگری و مراکز اقامتی مطلوب باید در استان افزایش یابد. 
کمیته میراث جهانی یونسکو ۱۸ تیر ۱۳۹۶ در چهل و یکمین نشست خود درکراکوف لهستان، با اجماع، شهر تاریخی یزد را در فهرست میراث جهانی ثبت کرد. 
با توجه به غنای یزد از لحاظ بناهای تاریخی، فرهنگی تاکنون پنج اثر استان در فهرست جهانی به ثبت رسید که پیش از این باغ های دولت آباد یزد و پهلوان پور مهریز و قنات های زارچ و حسن آباد ثبت جهانی شد. 
استان یزد ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی و ۶هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی دارد که از این تعداد تاکنون، یکهزار و ۸۵۰ اثر به ثبت ملی رسیده است. 
یزد در کنار فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است، به گونه ای که استقبال از این شهر تا پنج برابر افزایش یافت و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است. 
گذشته از سفر گردشگران خارجی، صدها هزار گردشگر داخلی در سال ۹۶ از بناهای تاریخی، فرهنگی و چشم اندازهای طبیعی ، عرصه های بیابانی و کویری استان دیدن کردند. 
 
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..