مردم سبزدشت بافق از نعمت گاز برخوردار شدند

بهره برداری از طرح گازرسانی به دهستان سبزدشت بافق، روز سه شنبه، طی مراسمی در این منطقه آغاز شد.

به گزارش یزدی نیوزطرح گازرسانی به دهستان سبزدشت با اعتباری معادل ۴۱ میلیارد ریال و با حضور مسوولان استانی افتتاح و با بهره برداری از آن ۸۴ درصد از جمعیت چهار هزار نفری این دهستان از نعمت گاز برخوردار شدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد در این آیین گفت: طرح گاز رسانی به دهستان سبزدشت شامل ۶۲ هزار متر شبکه توزیع،۶۴ هزار متر خط تغذیه، یک ایستگاه TBS به ظرفیت ۵۰۰۰ متر مکعب بر ساعت و قابلیت نصب ۶۰۰ انشعاب و نصب یک ایستگاه cps است.
منوچهر فلاح با بیان اینکه در تمامی شهرهای استان یزد گاز رسانی بطور کامل انجام شده عنوان کرد: ۲۱ شهرستان استان از نعمت گاز شهری برخوردار شده اند.
وی همچنین با اشاره به اینکه از ۵۴۲ روستای واجد شرایط ۳۹۲ روستا گاز رسانی شده اظهار کرد: پیمانکار در ۸۰ روستا در حال فعالیت است و گازرسانی به روستاهای دیگر تا پایان سال ۹۷ انجام می شود.
فلاح افزود: در مجموع گازرسانی به ۹۷ درصد کل استان یزد انجام شده و این استان به عنوان استان سبز در کشور شناخته شده است.
این مسوول همچنین از کاهش مصرف ۳۰ میلیون لیتر فرآورده های نفتی با اجرای طرح گازرسانی به واحد های صنعتی و تولیدی استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد با توجه به ظرفیت منطقه سبزدشت، سهم استفاده صنعت از گاز در این منطقه برای احداث صنایع کوچک و بزرگ افزایش یابد.
گاز دهستان سبزدشت با انجام هماهنگی های لازم از طریق خط لوله روستای ده علی از توابع شهرستان کوهبنان کرمان تامین شده است.
بساب، مرکز دهستان سبزدشت در فاصله ۱۰۰ کیلومتری بافق واقع شده و ۹ شورای اسلامی و دهیاری در این دهستان فعال هستند.
مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد. 
 
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..