۱۴۵۰ هکتار از اراضی یزد برای مبارزه با ریزگردها نهال‌کاری شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد ازاجرای طرح مالچ پاشی درسطح ۵۰۰ هکتار از عرصه‌های بیابانی استان یزد خبر داد و گفت: ۱۴۵۰ هکتار از اراضی یزد برای مبارزه با ریزگردها نهال‌کاری شد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا آخوندی در آئین تکریم و معارفه رئیس جدید اداره منابع طبیعی بهاباد با بیان اینکه برای مبارزه باریزگردها در استان یزد در امسال ۱۴۵۰ هکتار از اراضی استان نهال کاری شده اظهار داشت: این رقم در چند سال اخیر برای استان یزد بی‌سابقه بوده است.

 
آخوندی با اشاره به اینکه نهال‌کاری و مالچ‌پاشی یکی از روش‌های بیابان‌زدایی است تصریح کرد: گونه‌های گز، اسکنبیل، پانیکوم، کهور، آکاسیا ویکتوریا، سالیسینیا، و کنار در اراضی بیابانی استان یزد کشت شده که نقش مهمی در تثبیت شن‌های روان و  جلوگیری از بیابان‌زایی دارد.
 
وی بر جذب و مشارکت تشکل‌های مردم نهاد در شهرستان تاکید کرد و گفت‌: مسئولان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان باید از ظرفیت‌های خوب منطقه برای جذب و مشارکت تشکل‌های مردم ‌نهاد به عنوان تاثیر‌گذارترین نهاد برای حفاظت منابع طبیعی که امری ضروری است، استفاده کنند.
 
مدیر کل منابع طبیعی استان یزد درادامه با تقدیر و تشکر از زحمات مهدی دهقان چناری رئیس سابق منابع طبیعی بهاباد، مهناز ایمانی را به عنوان نخستین رئیس زن اداره منابع طبیعی  در شهرستان و استان یزد معرفی کرد و گفت: برای نخستین بار در سطح استان یکی از بانوان به عنوان رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بهاباد انتخاب می‌شود که در کشور ردیف پنجم است.
 
در پایان این نشست از زحمات آقای مهدی دهقان چناری رئیس سابق اداره منابع طبیعی بهاباد قدردانی و طی حکمی سرکار خانم مهناز ایمانی بهابادی به عنوان رئیس جدید اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بهاباد معرفی شد.
 
فرماندار و مدیرکل و مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و روسای سابق و جدید این اداره در این مراسم حضور داشتند.

بخش نظردهی بسته شده است..