بیش از ۸۰۰ کانون فرهنگی هنری در استان یزد فعالیت می‌‌کند

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد با بیان اینکه بیش از ۸۰۰ کانون فرهنگی هنری در استان یزد فعالیت می‌کند گفت: برای دانش‌افزایی امام جماعت مساجد تلاش می‌کنیم.

به گزارش یزدی نیوزحجت‌الاسلام مصطفی گرجی در دیدار با مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان اردکان که با حضور امام جمعه این شهرستان برگزار شد به زمان فعالیت کانون‌های مساجد در سطح کشور اشاره و اظهار داشت: این کانون‌ها در سال ۱۳۷۱ به عنوان یکی از پایگاه‌های مورد اعتقاد و اعتماد مردم فعالیت خود را شروع کرد.

 
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد با اشاره به اینکه نقش امام جماعت در مساجد بسیار مهم و به نوعی مدیر مسجد هستند گفت: برای دانش‌افزایی این مدیران مساجد باید تلاش شود زیرا ارتباط با نسل جوان در مساجد به درستی انجام نمی‌گیرد.
 
وی با تأکید بر اینکه جوانان باید پای‌ کار باشند و مطالبه گری کنند افزود: یکی از مشکلات اساسی و اصلی مساجد این است که با توجه به اینکه رابطین آن مسن هستند نمی‌توانند به خوبی با نسل جوان ارتباط بگیرند و خواسته‌های آن‌ها را شنیده و در امور فرهنگی جامعه عمل بپوشانند.
 
گرجی با بیان اینکه باید در مساجد از ظرفیت و پتانسیل جوانان برای آگاهی از شرایط زمان برای پاسخگویی به شبهات استفاده کرد عنوان کرد: انجام کارهای گروهی در مساجد و همفکری برای پیشبرد اهداف گروه بسیار تأثیرگذار است.
 
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد به فعالیت بیش از ۸۰۰ کانون مساجد در سطح استان اشاره کرد و گفت: دنبال افزایش کارکردهای کیفی و تعیین حوزه‌های فعالیت‌های کانون‌ها در استان یزد هستیم.
 
وی با تأکید بر اینکه در کانون‌ها فعالیت‌ها باید از قالب هنر برای فهم دین و انسانیت دنبال شود اضافه داشت: در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید برای جذب افراد در حوزه‌های مختلف اعم از خانواده، کودک، نوجوان و جوان تلاش کرد.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..