رییس کل دادگستری یزد خبر داد؛

کلنگ‌زنی طرح ۱۵ هزار متری ساختمان جدید دادگستری یزد در آینده نزدیک

رییس ‌کل دادگستری استان یزد گفت: ایجاد یک فضای فیزیکی خوب همراه با تجهیزات مناسب، اولویت دستگاه قضایی برای رفع مشکلات شوراهای حل اختلاف استان بود.

به گزارش یزدی نیوز«محمدرضا حبیبی» در آیین افتتاح و بهره‌برداری از ساختمان مرکز شورای حل اختلاف یزد، گفت: اعضای شوراهای حل اختلاف با حضور مخلصانه و بدون چشم‌داشت خود در عرصه رفع مخاصمه بین مردم و ایجاد صلح و سازش با تکیه بر ترویج یکی از سنت‌های مؤکد الهی و شریعت اسلام، باری گران را از دوش دادگستری برمی‌دارند . 

 
وی یکی از مشکلات استان را مکان‌های نامناسب استقرار شوراهای حل اختلاف یزد در گذشته ذکر کرد و گفت: با توجه به تلاش چشمگیر شوراهای حل اختلاف استان در راستای اشاعه و تحقق یکی از سنت‌های مورد تأکید فرهنگ اسلام یعنی صلح و سازش، حضور این شوراها در ساختمان‌های نامناسب و در گرمای طاقت فرسای تابستان یزد و سرمای زمستان شایسته و درخور شأن نبود و ایجاد مکانی مناسب همواره یکی از اولویت‌های مجموعه دادگستری استان یزد به شمار می رفت . 
 
رییس ‌کل دادگستری استان یزد بیان کرد: این مکان برای تکریم ارباب‌رجوع، گرامیداشت شأن شوراهای حل اختلاف و نیز جلوگیری از پراکندگی شوراهای حل اختلاف در مساحتی به متراژ دو هزار متر و در چهار طبقه با تجهیزات کامل، گرمایشی و سرمایشی و سیستم الکترونیکی و کامپیوتری احداث ‌شده تا گامی مناسب در راستای ارتقای سطح شوراهای حل اختلاف استان برداشته شود.
 
وی ادامه داد: هزینه ساخت و تجهیز بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال بوده که بخش عمده آن با پیگیری شورای مرکزی حل اختلاف کشور و عنایت رییس قوه قضائیه از محل وجوه خاص تامین شده است . 
 
این مقام قضایی خاطرنشان کرد: ساختمان دادگستری شهرستان یزد واقع در خیابان فرخی نیز به دلیل دارا بودن مشکلاتی نظیر فرسودگی، تراکم جمعیت و ترافیک بالا مشکلات زیادی دارد که با پیگیری‌های انجام‌شده و جلب حمایت‌های مسئولان ارشد کشوری، ساخت و تجهیز یک ساختمان جدید در دستور کار قرار دارد . 
 
وی بیان کرد: با امید به خداوند متعال در سال جاری یا سال آینده شاهد مراسم کلنگ زنی طرح ساخت ساختمان جدید دادگستری در مساحتی بالغ ‌بر ۱۵ هزار مترمربع خواهیم بود.
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..