معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد:

ضرورت عضویت مردم یزد در کمپین حامیان سلامت/فعالیت۳۰۰ عطاری در یزد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد بر ضرورت عضویت مردم این استان در کمپین حامیان سلامت تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدحسین مصدق در نشستی خبری با اشاره به راه اندازی کمپین حامیان سلامت در سایت معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اظهار داشت: در این کمپین اطلاعات مورد نیاز مردم در زمینه برچسب اصالت کالاها، برچسب سلامت کالاها، شناسایی کالاهای قاچاق و تقلبی و … بارگذاری شده است.

 
وی با اشاره به برنامه‌هایی که از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد در حال پیگیری است، افزود: بنا داریم سالانه ۱۰ درصد از شکر موجود در شیرینی‌ها را کم و روغن موجود در آنها را اصلاح کنیم.
 
مصدق تصریح کرد: همه این برنامه‌ها نیاز به مشارکت مردم و شناخت و آگاهی آنها از کالاها و محصولات سالم یا غیربهداشتی دارد.
 
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد در بخش دیگری از سخنان خود در مورد وضعیت داروخانه های استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر ۱۷ داروخانه شبانه روزی، ۱۵۸ داروخانه خصوصی، ۲۳ داروخانه بیمارستانی و … در استان یزد فعال است و یزد اولین استانی است که ظرفیت مجوزهای داروخانه ای آن تکمیل شده است.
 
مصدق خاطرنشان کرد: در تلاش برای افزایش داروخانه ها در روستاهای استان هستیم که در این راستا روستاهای عصمت آباد و بهادران مهریز، محمدآباد یزد، چاه اکرمی و اکرم آباد یزد، صدرآباد و ترک آباد اردکان و عقدا با سرویس شبانه روزی مجوز داروخانه دریافت کرده اند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد فعالیت عطاری‌ها در استان یزد افزود: عطاری‌ها می توانند داروهایی گیاهی به فروش برسانند و فروش هر گونه داروی شیمیایی در آنها غیرمجاز و غیرقانونی است.
 
مصدق با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰۰ عطاری در استان یزد مشغول فعالیت هستند، بیان کرد: کار نظارت بر عطاری‌ها به طور مستقیم بر عهده معاونت غذا و دارو نیست اما در مواردی که شکایت مردمی صورت گیرد، امکان دخالت وجود دارد.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..