معاون قوه قضائیه:

افزون بر سه میلیون پرونده در شوراهای حل اختلاف مختومه شد

معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف گفت: در سال 1396 ، سه میلیون و 200 هزار فقره پرونده توسط شوراهای حل اختلاف بررسی و مختومه شده است .

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام محمدمهدی احمدی میانجی روز یکشنبه در آئین افتتاح مجتمع مرکزی شوراهای حل اختلاف استان یزد با بیان اینکه به همین تعدادپرونده وارد شوراهای حل اختلاف شد، افزود: حدود ۳۳ درصد پرونده‌ها به صلح و سازش ختم شده است.

وی ادامه داد: شوراهای حل اختلاف با حضور نیروهای توانمند و دلسوز از لحاظ کمی کمک حال بسیار بزرگی برای دستگاه قضایی هستند و به لحاظ صلح و سازشی که انجام می ‌شود نیز بسیار مهم است و به دنبال افزایش صلح و سازش در حل مسائل و رسیدگی به پرونده ها هستیم.
این مقام قضایی به مشکل استخدام نیروهای شوراهای حل اختلاف اشاره کرد و یادآور شد: انتظار می رود ، این موضوع توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی رفع ‌شود که می توانند با تصویب قوانین لازم نسبت به مطالبات مردم پاسخگو باشند.
احمدی میانجی اظهار کرد: اعضای شوراهای حل اختلاف سال های گذشته خدمات زیادی نسبت به مردم و جامعه انجام داده اند، و به عنوان بازویی قوی و دلسوز در کنار مجموعه دادگستری انجام وظیفه می کنند.
همچنین رئیس شوراهای حل اختلاف یزد گفت: هم اکنون ۱۲۰ شعبه شورای حل اختلاف شهری، روستایی و اجرای احکام در استان با همکاری ۵۸۰ نفر فعالیت دارد.
محمدرضا حداد افزود: سال گذشته ، ۶۱ هزار پرونده توسط شوراها حل اختلاف رسیدگی و مختومه شد و افزون بر ۹ هزار پرونده نیز با پیگیری آنها به صلح و سازش ختم شد.
وی اظهار کرد: در ۲ سال گذشته ۱۲ پرونده قصاص نفس با همت همکاران فعال شوراهای حل اختلاف استان به صلح و سازش ختم شد که این میزان عملکرد در ۱۵ سال فعالیت شوراها بی‌نظیر است.
مجتمع مرکزی شوراهای حل اختلاف استان یزد با حضور جمعی از مسوولان و اعضای شوراهای حل اختلاف افتتاح شد.
استان یزد یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد.
 
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..