سر ارزیاب شرکت توانیر مطرح کرد:

حفظ پایداری شبکه برق یزد با وجود توفان شدید در این استان

سرارزیاب شرکت توانیر و معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای فارس با اشاره به پایداری شبکه برق استان با وجود توفان شدید و ناپایداری جوی اخیر در این استان، این ام را نشان از آمادگی این شرکت دانست.

به گزارش یزدی نیوز«غلامرضا نصیری» در مراسم اختتامیه ارزیابی عملکرد بخش انتقال و فوق ‌توزیع معاونت بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای یزد با بیان این ‌که در ایستگاه‌ها و خطوطی که مورد ارزیابی قرار گرفت، مشکلات خاص و عمده‌ای مشاهده نشد، تصریح کرد: با وجود توفان شدید و ناپایداری جوی استان یزد در روزهای گذشته و در طول مدت ارزیابی، پایداری شبکه برق این استان حفظ شد که نشان از آمادگی این شرکت دارد. 

 
وی افزود: مشاهدات ارزیابی حاکی از این است که طراحی، اجرا و بهره‌برداری از پست‌ها و خطوط شرکت برق منطقه‌ای یزد، بر اساس استانداردهای موجود اجرا شده و از سطح کیفیت بالایی برخوردار است و میزان خاموشی کم، گواه این ادعا است. 
 
نصیری با مقایسه آمار میانگین کشور و استان یزد آن را نشان‌دهنده فعالیت چشمگیر برق منطقه‌ای یزد دانست و گفت: وجود نیروهای متخصص و با انگیزه از نقاط قوت معاونت بهره‌برداری این شرکت است. 
 
سر ارزیاب شرکت توانیر با اشاره به تعداد بالای پست‌های با قابلیت اتوماسیون به ‌صورت هوشمند و نظارت از راه دور، بیان کرد: پیشنهاد می‌شود آزمایشگاه مرتبط با آن و همچنین آزمایشگاه روغن در این معاونت ایجاد شود تا مشکلات در کمترین زمان ممکن بررسی و حل شود. 
 
«محمدحسین میرحسینی» معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای یزد نیز در این نشست نقاط قابل ‌بهبود ارزیابی را راهگشا برای تدوین برنامه‌های سال ۹۷ و در جهت رشد و ارتقا و پایداری شبکه برق استان یزد دانست. 
 
وی با اشاره به این‌که یکی از اقدامات مهم برای ارتقای شاخص‌ها امر ارزیابی است، افزود: توجه به مسائل از نگاه بیرون، انتقال تجربیات و توجه به نکات قابل‌بهبود، باعث ارتقای شاخص‌ها می‌شود که شرکت برق منطقه‌ای یزد را در وظیفه اصلی و قانونی که بهره‌برداری مطمئن از شبکه‌های انرژی برق است، موفق‌تر می‌کند. 
 
 
 
به گفته میرحسینی، وضعیت مطلوب خطوط، رویتپذیری، دسترسی مطلوب، ایجاد سیل‌بند برای دکلها، استفاده از نیروهای جوان و پشتوانه‌سازی، مطالعات به‌روز، سرانه آموزش مطلوب، اصلاح و عملکرد خوب بهینه‌سازی و تست‌های خوب فیزیکی و الکتریکی از جمله مواردی خواند که گروه ارزیابی شرکت توانیر به آن اشاره داشت.
 
همچنین دیگر مدیران و کارشناسان فنی معاونت بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای یزد به ارائه دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در مورد این ارزیابی پرداختند.
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..