رئیس پژوهشکده مناطق خشک و بیابانی:

امکان ایجاد باغ گیاهان دارویی در یزد/توریسم درمانی توسعه می‌یابد

رئیس پژوهشکده مناطق خشک و بیابانی با اشاره به امکان‌سنجی در زمینه احداث باغ گیاهان دارویی در شهرهای مختلف گفت: یزد از جمله مناطقی است که برای ایجاد این باغ مناسب است.

به گزارش یزدی نیوزکاظم کمالی اظهار داشت: توسعه طب سنتی و کشت گیاهان دارویی از مواردی است که مدنظر پژوهشکده مناطق خشک و بیابانی است و به نظر می‌رسد با راه اندازی چنین مرکزی می توان نسبت به توسعه توریسم درمانی اقدام کرد.

 
وی با اشاره به اینکه استان یزد از جمله استان‌هایی است که امکان سنجی در زمینه ایجاد باغ گیاهان دارویی و مرکز طب سنتی صورت گرفته است،‌افزود: این مهم در جلساتی در دانشگاه یزد و دیگر مراکز پژوهشی استان مورد بررسی قرار گرفته است.
 
کمالی با بیان اینکه استان یزد از تنوع گیاهان دارویی برخوردار است، بیان کرد: در برخی مناطق استان از جمله دامنه های شیرکوه، تنوع گیاهان دارویی منحصر به فرد است.
 
وی تصریح کرد: در صورت راه اندازی مرکز طب سنتی و ایجاد باغ گیاهان دارویی، ظرفیت‌های گردشگری در حوزه درمانی نیز به خوبی مورد استفاده قرار خواهد گرفت ضمن اینکه ایجاد این مرکز می تواند اشتغالزایی خوبی نیز به دنبال داشته باشد.
 
کمالی خاطرنشان کرد: به طور قطع، جهانی شدن یزد نیز می تواند در توسعه این مرکز اثرگذار باشد.
 
رئیس پژوهشکده مناطق خشک و بیابانی ادامه داد: با ایجاد این مرکز، با توجه به کم آبخواه بودن بسیاری از گیاهان دارویی می توان در تغییر الگوی کشت نیز از این مسیر تولید و اشتغال ایجاد کرد.
 
وی یادآور شد: تاکنون در سطح کشور ۳۰ سایت در زمینه گیاهان دارویی ایجاد و معرفی شده که این سایت‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..