بهره‌برداری از مجسمه «محمدتقی بافقی» در روز معلم

شهردار بافق از بهره‌برداری مجسمه «شیخ محمد تقی بافقی» که بیش از 4.3 میلیارد ریال صرف طراحی و ساخت آن شده است، همزمان با روز معلم خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«سید علی نوروززاده» از آماده بهره‌برداری شدن طرح ایجاد میدان، محوطه‌سازی، ساخت و نصب مجسمه شیخ محمد تقی بافقی خبر داد و اظهار کرد: از چند ماه قبل با پیش‌بینی اعتباری افزون بر چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال آغاز شد که هم‌اکنون مراحل نهایی را طی می‌کند و به زودی شاهد بهره‌برداری از این طرح عمرانی و فرهنگی هستیم. 

 
وی با تبریک پیشاپیش روز معلم و همزمانی آن با میلاد خجسته منجی عالم بشریت(عج)، تصریح کرد: فرصت خجسته‌ای برای رونمایی از مجسمه بزرگ معلم شهیر اخلاق و امر به معروف «حاج شیخ محمد تقی بافقی» است که همزمان با روز معلم و میلاد حضرت مهدی(عج) در میدانی به همین نام رونمایی می‌شود. 
 
یادآور شد؛ آیت الله «شیخ محمد تقی بافقی» یکی از عرفا و مفاخر بزرگ شهر بافق است تا ۱۴ سالگی در زادگاهش تحت پرورش و تربیت پدرش قرار گرفت و سپس به یزد رفت تا تحصیلات حوزوی خود را آغاز کند. 
 
وی در سال ۱۳۲۰ هجری قمری در سن ۲۸ سالگی به نجف مهاجرت کرد و از محضر استادانی چون آخوند ملامحمدکاظم خراسانی و سید محمدکاظم یزدی، محدث نوری، سید حسن صدر کاظمینی، سید محمود مرعشی نجفی، سید احمد کربلایی، ملاحسین قلی همدانی و محمد بهاری همدانی استفاده کرد. 
 
این عالم ربانی پس از ۱۷ سال اقامت در نجف اشرف، به قم رفت. پس از تأسیس حوزه علمیه قم به دست عبدالکریم حائری یزدی در اداره امور حوزه با وی همکاری کرد.
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..