معاون غذا و داروی علوم پزشکی یزد مطرح کرد:

اولین تجربه داروخانه روستایی استان یزد در ابرکوه/لزوم حمایت از برندهای غذایی ابرکوه

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان این که داروخانه اسفندآباد ابرکوه، اولین تجربه داروخانه روستایی در استان است، گفت: اگر بتوانیم در مراکز روستاها پاسخگوی نیازهای مردم باشیم، کاهش مهاجرت را خواهیم داشت.

به گزارش یزدی نیوز«محمدحسین مصدق» اظهار کرد: در حال حاضر ابرکوه به نسبت شاخص جمعیتی ظرفیت داشتن چهار داروخانه را دارد که این تعداد در شهرستان تکمیل شده است ولی در صورت تغییر ضریب جمعیتی، تعداد داروخانه‌ها نیز افزایش خواهد یافت . 

 
وی با بیان این که داروخانه اسفندآباد ابرکوه، اولین تجربه داروخانه روستایی استان است، گفت: اگر بتوانیم در مراکز روستاها پاسخگوی نیازهای مردم بوده و آن‌ها را تأمین کنیم، قطعاً شاهد کاهش مهاجرت خواهیم بود که خوشبختانه استان یزد در بخش داروخانه توانایی انجام این کار را دارد . 
 
مصدق خاطرنشان کرد: در بخش غذایی شهرستان ابرکوه دارای دو برند در حوزه مواد لبنی است که اگر توسط بخش خصوصی بیش‌ از پیش تقویت شود، می‌توان آن را همچون برخی برندهای مطرح استان به کشورهای اروپایی نیز صادر کرد . 
 
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان این که تعطیلی واحدهای تولیدی غذایی، یکی از معضلات استان است، خاطرنشان کرد: شهرستان ابرکوه دارای ۱۰ واحد تولید مواد غذایی است که ۷ مورد از آنها فعال و نیازمند حمایت بیشتر مسئولان هستند.
 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..