فرمانده سپاه الغدیر استان یزد:

خدمات سپاه منحصر به حوزه‌های نظامی و دفاعی نیست

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: خدمات سپاه امروز منحصر به حوزه‌های نظامی نیست بلکه در زمینه اشتغال، محرومیت زدایی، احداث پالایشگاه، ساماندهی سوانح و ... نقش سپاه بی‌نظیر است.

به گزارش یزدی نیوزسردار فتح‌الله جمیری در سخنرانی‌های پیش از خطبه‌های نمازجمعه به مناسبت روز پاسدار با اشاره به رشادت‌های نیروهای سپاه در برهه‌های مختلف از جمله ادعای خودمختاری کردستان، توطئه‌های خلق مسلمان در ترکمن و خلق عرب، غائله کردستان و … اظهار داشت: سپاه پاسداران همچنین در مقابله با منافقان کوردل که عده زیادی از مردم را ترور کردند، نقش‌آفرین بود.

 
وی تاکید کرد: در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب و تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دستور امام خمینی (ره)، توطئه های پیچیده بسیاری توسط دشمنان شکل گرفت که سپاه تقریبا در همه آنها نقش آفرینی و آنها را خنثی کرد.
 
جمیری همچنین با اشاره به دوران دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی بیان کرد: اگر مردم، سپاه، بسیج و ارتش نبودند، به طور قطع رژیم کافر صدام و دیگر دشمنان قسم خورده نظام اسلامی به اهداف شوم خود دست پیدا می کردند.
 
وی با اشاره به اینکه در آن زمان وضعیت ارتش خوب نبود و برخی فرماندهان ارتش به خارج از کشور فرار کرده بودند، افزود: سپاه هم هنوز به صورت کامل شکل نگرفته بود و دشمن گمان می‌کرد که در چنین شرایطی می تواند دو هفته‌ای به تهران برسد.
 
جمیری خاطرنشان کرد: خوشبختانه مردم ایران اسلامی با کمک بسیج و سپاه و ارتش، همه محاسبات دشمن را به هم ریختند و جنگی که به نوعی جنگ جهانی سوم بود و ایران در آنها با کشورهای بسیاری مقابله می‌کرد را بدون از دست دادن ذره ای از خاک وطن، به پایان برسانند.
 
فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به اینکه خدمات سپاه تنها منحصر به دوران جنگ تحمیلی نبود، اظهار داشت: سپاه امروز در صنعت و پالایشگاه گام‌های بی‌نظیری برداشته و در شرایطی که طراحی و اجرای این طرح‌ها، در انحصار چند کشور بود، بسیار خوب عمل کرده و نه تنها اجرا بلکه طراحی بسیاری از صنایع و پالایشگاه‌ها را نیز بر عهده گرفته است.
 
جمیری به تشریح خدمات سپاه در زمینه های مختلف سدسازی، توسعه شهرها، محرومیت زدایی، احداث مسکن، طرح‌های اقتصاد مقاومتی در قالب کارگاه های زودبازده، اشتغال جوانان، حوادث غیرمترقبه، سوانح هوایی و دریایی و … پرداخت و افزود: سپاه تنها یک سازمان یا نهاد نظامی نیست بلکه خدمات سپاه در بخش‌های مختلف قابل توجه است.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..