امروزه روش‌های دوپینگ ورزشکاران تغییر کرده است

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال با بیان اینکه پزشکان ورزشکاران را مضرات دوپینگ آشنا کنند گفت: امروزه روش‌های دوپینگ ورزشکاران تغییر کرده است.

به گزارش یزدی نیوزدکتر توحید سیف‌ برقی در اولین همایش تازه‌های پزشکی در فوتبال با حضور مسئولان هیئت فوتبال استان و دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد برگزار شد به مشکلات و آسیب‌هایی که ورزشکاران در قبال مصرف مواد نیرو زا دچار می‌شوند اشاره و اظهار داشت: دوپینگ یکی از اصلی‌ترین راه برای ضربه زدن ورزشکار به بدن خود است به شکلی که با انجام این کار، در آینده نزدیک آسیب‌دیدگی‌های مختلفی را برای ورزشکار در پی دارد.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال ورزشکار را مهمترین مسئله در استفاده از مواد نیرو زا عنوان کرد و گفت: ورزشکاران به شدت باید از استفاده از موادی که به بدنشان ضرر می‌زند جدا خودداری کنند.

وی به تغییر روش‌های دوپینگ توسط ورزشکاران اشاره و خاطرنشان کرد: برخی از ورزشکاران بدون اینکه علم استفاده از مکمل‌ها را داشته باشند به مصرف مکمل‌هایی روی می‌آورند که حاوی ماده دوپینگ است.

سیف‌ برقی وظیفه پزشکان را در قبال آشنایی و تذکر به ورزشکاران بسیار مهم ارزیابی و اضافه کرد: بدون شک مشاوره‌های درست پزشکان به ورزشکاران در ارتباط با مصرف مکمل‌های غذایی می‌تواند بسیاری از مشکلات و آسیب‌دیدگی‌های ورزشکار را کاهش و شخص را نسبت به دوپینگ و اثرات آن بر روی بدنش آگاه سازند.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال با بیان اینکه این کمیته در رقابت‌های فوتبال کشور در سطوح مختلف بحث نظارت بر ورزشکاران را در دستور کار خود دارد تصریح کرد: در پایان مسابقات فوتبال در کشور، از تعدادی از بازیکنان تیم‌ها تست دوپینگ گرفته می‌شود تا نسبت به سلامت و صحت ورزشکاران اطمینان کامل بدست آوریم.

وی در پایان به ارتباط خوب هیئت فوتبال استان یزد با دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و افزود: این ارتباط نزدیک و خوب می‌تواند یزد را به عنوان الگویی در این زمینه به کل کشور معرفی کند که جای بسی تقدیر و تشکر دارد.

 

منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..