استاندار یزد:

رسانه ها و مسئولان موضوع آسیب های اجتماعی را با نگاه علمی و منطقی بررسی کنند

استاندار یزد در نشست شورای آموزش و پرورش استان بر بررسی و انعکاس علمی و منطقی آسیب های اجتماعی از سوی مسئولان و رسانه های استان تاکید کرد و گفت: در این رابطه نباید ظرفیت سازمان های مردم نهاد و نخبگان نیز مغفول ماند.

به گزارش یزدی نیوز«محمود زمانی قمی»  در نشست شورای آموزش ‌و پرورش استان که در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد با تبریک اعیاد ماه شعبان، به اهمیت موضوع آسیب‌های اجتماعی در جامعه به‌ ویژه در میان قشر نوجوان و جوان و دانش آموزان کشور اشاره و بیان کرد: دراین میان نقش نهاد آموزش‌ و پرورش در راستای کاهش آسیب‌ها و ارائه آموزش‌های لازم و تربیت نسل جوان و نوجوان بسیار پر اهمیت است.

استاندار یزد با بیان اینکه آموزش‌ و پرورش نهادی گسترده و تأثیرگذار است، ادامه داد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس کشور، سایر نهادها نیز باید بیش ‌از پیش با این مجموعه همکاری مؤثر داشته باشند.
زمانی قمی با تأکید بر اینکه باید به خوبی از ظرفیت سازمان های مردم نهاد فعال در عرصه مقابله با آسیب‌های اجتماعی، روحانیون، نخبگان، رسانه ها، هنرمندان، دانشگاهیان و  فعالین فرهنگی در این حوزه استفاده شود، افزود: شورای آموزش و پروش استان باید در این راستا پیشگام شود و سایر ظرفیت‌ها را فعال کند.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه نسلی که امروز به‌عنوان دانش‌آموز در مدارس در حال تعلیم دیدن و تربیت شدن است، آینده‌سازان و مسئولان و مدیران آینده کشور هستند و باید پست‌های اجرایی مختلف در کشور را در دست گیرند، اظهار امیدواری کرد: در آستانه چهلمین سال استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران مدیران و مسئولانی که سنی از آنها گذشته مسئولیتها را به نسل جوان واگذار و آنها را دلسوزانه راهنمائی کنند.
وی با بیان اینکه مسئولان و رسانه ها نباید با بیان آمار و ارقام در حوزه آسیب های اجتماعی جامعه را نگران کنند بر بررسی و انعکاس علمی و منطقی آسیب های اجتماعی از سوی مسئولان و رسانه های استان تاکید کرد.
زمانی قمی با اشاره به اینکه در برخی مواقع پیام ما به مخاطب نمی‌رسد، گفت: در جامعه ما اعتماد به حرفها و سخنرانی ها کم شده است و افرادی که می‌خواهند پیامی را برای مخاطبان بیان کنند باید ویژگی‌های آن را نیز بدانند که مهمترین آن صداقت و شفافیت پیام است و اینکه پیام دهنده خود نیز عمل کننده آن باشد تا پیام مدنظر بتواند تأثیرگذاری خود را داشته باشد.
استاندار یزد در پایان سخنان خود بیان کرد: فقط نباید به سخنرانی‌ها در کشور اکتفا کنیم و در مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیز نباید سریع از آن عبور کرد بلکه نیاز به نگاه دقیق و علمی دارد زیرا اگر با سخنرانی مشکلات و معضلات کشور حل می‌شد، الآن در این وضعیت نبودیم.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..