هنر واقعی، شهادت و ایثار در راه خدا است

هنرمند پیشکسوت تئاتر‌ استان یزد، با بیان این که عرصه و جولانگاه شهدا، میدان بزرگ انسانیت بود، گفت: هنر واقعی، شهادت و ایثار در راه خدا است

به گزارش یزدی نیوز«اصغر بمانی» ‌معلم و هنرمند پیشکسوت تئاتر‌ استان یزد در هشتمین محفل خاطره «پایداری» که با موضوع «هنرمندان در دفاع مقدس» برگزار ‌شد، هنر واقعی را هنر شهادت و ایثار در راه خدا دانست و بر شناخت شهدا و تداوم راه آن عزیزان تأکید کرد .

 
وی با بیان این‌که عرصه و جولانگاه شهدا میدان بزرگ انسانیت بود، اظهار کرد: شهدا با نثار خون خویش و با تمام وجود هنر را برای ما تعریف کردند که نمونه بارز آن سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی است .
 
بمانی در ادامه به خاطراتی از شهید هنرمند سیدجلیل ساداتی و خدمات آن شهید گرانقدر به هنر دارالعباده، اشاره و خاطرنشان کرد: وی در رشته‌های عکاسی، فیلمبرداری، سرود و موزیک یک هنرمند کم نظیر توصیف کرد .
 
این هنرمند افزود: آثاری که شهید ساداتی و سایر شهدای هنرمند از خود بر جا گذاشتند برگ زرینی در دفتر هنر انقلاب است .
 
وی با اشاره به وجود فضای طنز و شوخی در جبهه‌ها، این بخش را بخش کمتر پرداخته شده دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: هنرمندان با حضور در جبهه‌ها و اجرای برنامه‌های شاد و متنوع از جمله نمایش و سرود در ایجاد فضای شاد، بانشاط و سرزندگی رزمندگان نقش مؤثری داشتند .
 
این معلم هنرمند خاطرنشان کرد: چون در جبهه‌ها سالن، سن نمایش و امکانات زیادی وجود نداشت هنرمندان با تمام داشته‌های موجود به اجرا می‌پرداختند و یک هنر ناب، بکر و دست اول اجرا می‌شد که ماندگار و به یادماندنی بود .
 
گفتنی است؛ محافل خاطره «پایداری» یکشنبه‌های آخر هر ماه با حضور یادگاران دفاع مقدس، هنرمندان و مردم در نارنجستان هنر حوزه هنری یزد برگزار می‌شود .
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..