سرهای تراشیده،حرف های ناگفته

سرهایی تراشیده شد. سرهایی با اجبار و تحقیر تراشیده شد. سرهایی از کودکان و نوجوانان در فضایی تحقیر آمیز و خشونت زده تراشیده شد.

به گزارش یزدی نیوزمدیری یا بهتر بگویم فردی که عنوان مدیریت را به دنبال اسمش به یدک می کشید برکنار شد و احتمالا حذفِ یک ردیف در فیش حقوقیِ خانم مدیر در ماه جاری، تمامِ مجازات این خانمِ است که با یک حرکت کاملا نادرست و غیر قابل توجیه، موجب ساخت و رها کردن چندین بمب ساعتی در جامعه شده است که معلوم نیست چه زمانی و در چه مکانی هر یک از این بمب ها منفجر شوند.

می دانیم و می دانید که یکی از راههای تسلط بر افراد، کمرنگ کردن یا نابود کردنِ "عزت نفس" در آنان است.کسی که تحقیر شد و چیزی برای از دست دادن نداشته باشد حضورش در جامعه از یک بمب ساعتی خطرناک تر است. 
کاری که با این دانش آموزان مظلوم شد اگر برایش، فکری مبتی بر اقدامات روانشناسانه نشود، بی شک از آن ماجرای تحقیر آمیز، کابوسی برای دانش آموزان ساخته می شود و در ذهنشان نقاط تاریکی شکل می گیرد که معلوم نیست این عقده حقارت در چه زمان و مکانی و بر سر چه کسی سر باز کند و خود نشان دهد!؟
آنچه در دبستان پسرانه شیخداد رخ داد نه یک حرکت فانتزی است که عده ای در شبکه های اجتماعی دست به دست آن را می چرخانند و به تناسبش لطیفه می سازند و نه یک حرکت صرفا از روی عصبانیتِ مدیرنمایی است که صرفا با برکناری او قضیه حل شود!!
برای کاهش آسیب های ناشی از این اتفاق نامبارک و زشت که توسط یک فرد در قامتِ مدیرِ مدرسه رخ داده است انجام چند اقدام ضروری به نظر می رسد:
۱. آموزش و پرورش استان که به حق عنوانِ "پرورش" را به همراه دارد باید اقدامات روانشناسی و روانکاوانه بر روی این دانش آموزانِ ضربه دیده و تحقیر شده را جدی بگیرد و در اقدامی سنجیده و بدون فوت وقت – که ممکن است موجب ضربات شدید و عمیق روحی در نوجوانان شود – موضوع را رسیدگی کند و دانش آموزان آسیب دیده را تحت مشاوره و بعضا درمان قرار دهد.
۲. آموزش و پرورش جلسه مشاوره فوری با خانواده دانش آموزان صدمه دیده برگزار و آنان را نسبت به نحوه برخورد با دانش آموزان آسیب دیده آشنا کند.
۳.  پیشنهاد می شود فرد خاطی تحت معاینات روانکاوی قرار گیرد چرا که این عمل به احتمال زیاد ریشه های تاریخی در فرد داشته و لازم است به صورت علمی حل و فصل گردد.
۴. رسانه ها این موضوع را جدی بگیرند و هزینه این نوع اعمال خشونت آمیز و تحقیر کننده را برای عامل و عاملان آن بالا ببرند تا احتمال تکرار آن در جامعه کاهش یابد.
۵.هر یک از افراد جامعه مسئولند و حداقل کاری که می توانند انجام دهند این است که قبح این حرکت زشت و غیر اخلاقی را با ترویج و باز نشر لطایف مختلف متناسب با موضوع کم رنگ نکنند و اجازه ندهند زشتی کار در زیر چتر به ظاهر خندان لطایف گم شود.
 
 

بخش نظردهی بسته شده است..