رئیس سازمان ملی استاندارد:

استانداردهای غذای حلال در کشور تدوین شد

رئیس سازمان ملی استاندارد از تدوین استانداردهای غذای حلال در کشور خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز نیره پیروزبخت، در ادامه سفر خود به استان یزد در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه مسئولیت استانداردسازی و پایش کیفیت بر عهده این سازمان است اظهار داشت: در سیاست های کلی برنامه ششم توسعه بر بحث استاندارد سازی و مدیریت کیفیت به صورت ویژه تاکید شده و امسال نیز که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است، مسئولیت سازمان ملی استاندارد سنگین‌تر شده است.

 
وی بیان کرد: برای اینکه در مصرف کنندگان، رغبت به خرید کالای ایرانی ایجاد شود، باید ابتدا کیفیت بهبود یابد و یکی از مولفه‌های بهبود کیفی، بهره مندی از استانداردها است.
 
پیروزبخت عنوان کرد: در سالهای اخیر تلاش شد فعالیت‌های سازمان ملی استاندارد گسترده‌تر شود که امیدواریم با گسترده‌تر شدن استانداردها، بتوانیم شاهد تولید کالاها و خدمات تولیدی بهتری باشیم.
 
وی از جمله خدمات استاندارد سازی در حوزه خدمات را شامل شهر بازی ها، آسانسورها، تله کابین ها، تله سیژها، پمپ های گاز و موارد مختلف دیگر دانست و گفت: محصولات غذایی برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و بسیاری از فعالیتهای سازمان ملی استاندارد را در این حوزه معطوف کرده ایم.
 
رئیس سازمان ملی استاندارد به زلزله کرمانشاه اشاره کرد و گفت: پس از این زلزله بحث کیفیت و استانداردهای لازم در تولید مصالح ساختمان بسیار بیشتر از قبل برای ما مورد توجه قرار گرفته است.
 
پیروزبخت خاطرنشان کرد: یکی از بحث‌هایی که در قانون ما به آن تاکید ویژه‌ای صورت گرفته بحث غذای حلال است که از نشانه‌گذاری‌های حلال بر روی کالاها غفلت صورت گرفته است.
 
وی از تدوین استانداردهای لازم برای غذای حلال در کشور خبر داد و یادآور شد: در قانون جدید،‌ بحث غذای حلال به سازمان ملی استاندارد سپرده شده و باید این بحث تحت نظر یک ولی فقیه مورد تایید شورای نگهبان انجام شود.
 
رئیس سازمان ملی استاندارد ادامه داد: شورای سیاست‌گذاری حلال در کشور با حضور آیت‌الله عالمی تشکیل شده و در بین کشورهای اسلامی هم جایگاه بسیار خوبی کسب کرده‌ایم.
 
پیروزبخت خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسعه و گسترش استاندارد به تمام محصولات است، اقدامات صورت گرفته کافی نیست و لازم است تا زمانی که تمام کالاهای تولیدی کشور استاندارد شود اقدامات با گستره بیشتری انجام شود.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..