شب خاطره «پایداری» در یزد با حضور هنرمندان دفاع مقدس

همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی هشتمین محفل خاطره «پایداری» با موضوع هنرمندان در دفاع مقدس در حوزه هنری استان یزد برگزار ‌شد .

به گزارش یزدی نیوزبه مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید سیدمرتضی آوینی، هشتمین محفل خاطره «پایداری» با موضوع «هنرمندان در دفاع مقدس» شامگاه ۲۷ فروردین با حضور سردار مهدی فرهنگ‌دوست مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه الغدیر و جمعی از هنرمندان یزدی که در جبهه‌ها و پشت جبهه فعالیت داشتند و نیز تعدادی از رزمندگان و راویان دفاع مقدس در نارنجستان هنر حوزه هنری استان برگزار ‌شد .

 
در این ویژه برنامه هنرمندانی از جمله «سیدعلی نادری» ‌تصویربردار و فیلمبردار پیشکسوت صدا و سیمای مرکز یزد‌، «اصغر بمانی» ‌معلم و هنرمند مطرح عرصه تئاتر‌،«احمد رسولی» ‌نقاش تمثال شهدا و شاعر، «فرخ‌نیا» ‌رزمنده هنرمند و «رمضان دهقان» ‌راوی دفاع مقدس،به بیان خاطرات هنری خود در جبهه و پشت جبهه پرداختند .
 
«حسام سالکی»معاون فرهنگی حوزه هنری استان هم در ابتدای محفل با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت تشکیل و راه‌اندازی محافل خاطره دفاع مقدس در کشور گفت: تلاش ما این است که رزمندگان و یادگاران دفاع مقدس را در این محفل صمیمی گرد هم‌ آوریم و نسبت به ثبت و انتشار این خاطرات ارزشمند اقدام کنیم .
 
وی به نقش تأثیرگذار هنرمندان در جبهه‌ها اشاره کرد و افزود: هنرمندان در بخش‌های مختلف مانند اجرای نمایش، اجرای سرود و شعر در فضای فرهنگی و تبینی جنگ حضوری فعال و پررنگ داشتند .
 
معاون فرهنگی حوزه هنری استان اظهار کرد: برخی از رزمندگان هنرمند نیز در زمینه عکاسی، مستندسازی، نقاشی چهره رزمندگان، مداحی فعالیت داشتند که خیلی از آنان دیده نشدند و ما باید قدردان این عزیزان باشیم و خاطراتشان را به جوانان امروز و نسل‌های آینده منتقل کنیم .
 
مسئول واحد فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان همچنین از آمادگی این مرکز برای ثبت، ضبط، تدوین و انتشار خاطرات هنرمندان یزدی خبر داد .
 
گفتنی است؛ محافل ماهانه خاطره‌گویی رزمندگان یزدی با عنوان «پایداری» آخرین یک‌شنبه هر ماه در حوزه هنری یزد برگزار می‌شود و ورود علاقه ‎ ‌ مندان در آن آزاد است .
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..