آخرین اثر «رضا امیرخانی» در دانشگاه یزد نقد و بررسی شد

نشست نقد و بررسی اثر«رهش» با حضور «رضا امیرخانی» نویسنده این اثر در دانشگاه یزد برگزار شد .

به گزارش یزدی نیوزدر نشست «رضا امیرخانی» با معرفی خود به عنوان جوانترین خلبان در سال ۷۱، بیان کرد: نویسندگی اولین عنوان زندگی من نبوده و پس از شکست در مراحل زندگی خود، راه نویسندگی را پیش گرفته و در این راه به موفقیت رسیدم.

 
وی با بیان خاطراتی از دوران جنگ و تحصیل خود بحث امید در زندگی و امید در جوانان را مطرح کرد و گفت: متاسفانه احساس امید و امیدواری در جوانان امروز کمرنگ شده در حالی که سرنوشت و آینده آنان در گروی همین امیدی است که به آینده دارند . 
 
این نویسنده و منتقد ادبی افزود: براساس قانون پایستگی انرژی همیشه در طبیعت و زندگی حاکم است لذا اگر انسان چیزی را به دست آورد، در ازای آن، چیز دیگری را از دست خواهد داد و این همان قانونی است که جوانان امروزی آن را درست یاد نگرفته‌اند لذا پس از هر شکستی، خود را در بن بست می‌بینند . 
 
وی با اشاره به برخی آثارش مانند «سفرنامه داستان سیستان»، «نشت نشا»، «نفحات نفت جستاری در فرهنگ مدیریت نفتی و دولتی در جمهوری اسلامی ایران» و سفرنامه افغانستان با نام «جانستان کابلستان»، در رابطه با چهارمین اثر خود به نام «ازبه» به عنوان چهارمین اثرش، این کتاب به بیان گوشه‌ای از سختی‌های زندگی من در دوران جنگ و بعد از آن پرداخته ‌است و یکی از آثار مهم و پرمخاطب بنده است.
 
امیرخانی در مورد آخرین کتابش که عنوان نقد این نشست را نیز دارد، اظهار کرد: نام این اثر «رهش» نام دارد که موضوع آن توسعه‌ی شهری است و تاثیرات آن را بر عرصه‌های زندگی انسان معاصر در قالب داستان زوجی معمار در تهران امروز به تصویر می‌کشد . 
 
وی در  پایان سخنانش با دانشجویان در رابطه با آخرین کتاب خود بحث و تبادل‌نظر کرد و نظرات آنان را در رابطه با این اثر جویا شد.
 
یاداور می‌شود؛ «رضا امیرخانی» در سال ۱۳۵۲ در شهر تهران دیده به جهان گشود. وی در دبیرستان علامه حلی زادگاهش تحصیل کرد و پس از آن در دانشگاه صنعتی شریف در رشته مکانیک ادامه تحصیل داد.
 
این نویسنده تهرانی‌تبار در سال ۱۳۸۱ پس از تاسیس سایت لوح (ارگان نویسندگان ادبیات پایداری) مدتی سمت سردبیری آن را بر عهده داشت اما در پاییز سال۱۳۸۴ استعفا داد . وی همچنین از سال ۱۳۸۴ به مدت دو سال رییس هیات مدیره انجمن قلم ایران بوده است . 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..