رمز موفقیت برنامه‌های نوروز بافق از زبان رییس میراث فرهنگی

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بافق با اشاره به بازدید 380 هزار گردشگر از این شهرستان در ایام عید نوروز، رمز موفقیت این شهرستان در جذب مسافران و گردشگران نوروزی را نه تنها حمایت مالی بلکه همفکری و تعامل تمامی مسئولان این شهرستان دانست.

به گزارش یزدی نیوز«لیلی رنجبر»  با اشاره به انتخاب بافق به عوان شهر نمونه گردشگری در نوروز ۹۷، گفت: شهرستان بافق در ایام نوروز پذیرای ۳۸۰ هزار گردشگر از اقصی نقاط کشور بود که از این تعداد بیش از پنج هزار نفر در هتل‌ها، کمپ‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی این شهرستان بافق اقامت کردند.

 
وی از برپایی ۱۵ نوروزگاه در این شهرستان خبر داد و گفت: حتی نوروزگاه‌های روستایی این شهرستان با برنامه‌های فرهنگی و متنوعی که برای آنها تدوین شده بود، با استقبال خوب مسافران مواجه شد به نحوی که برخلاف تصور عمومی در این بخش اقامت‌ بازدیدکنندگان و گردشگران را نیز شاهد بودیم.
 
این مسئول بیشترین استقبال از نوروزگاه‌های این شهرستان را مربوط به نوروزگاه آبشار به عنوان بزرگترین نوروزگاه استان دانست و بیان کرد: این نوروزگاه به دلیل برگزاری برنامه‌های فرهنگی خاص و متنوع از جمله معرفی آیین‌های سنتی شهرستان و همچنین زندگی ایل قشقایی مورد استقبال فراوان گردشگران قرار گرفت.
 
وی همچنین از نوروزگاه آهنشهر در این شهرستان که نقش موثری در جذب گردشگران نوروزی داشت، یاد کرد و افزود: علاوه بر نوروزگاه ‎ ‌های روستاهای قطروم، شادکام و رضاییه که با استقبال خوبی مواجه شد، طرح ترنم بهاری در آستان مقدس امامزاده عبد الله(ع) نیزخیلی مورد توجه مسافران نوروزی قرار گرفت.
 
رنجبر استقبال مسافران نوروزی از خدمات اقامتگاه‌های بومگردی شهرستان را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: در ایام نوروز امسال بیش از سه هزار نفر در این اماکن سنتی اقامت داده شدند.
 
وی به برخی اقدامات صورت گرفته قبل از سال جدید نیز اشاره و تصریح کرد: مرمت مجموعه کارگاه میر، مرمت محور فرهنگی و تاریخی بافق از امامزاده عبدالله(ع) تا میدان خان، ساماندهی آب انبار و حسینیه حوض بازو و حمام کاکا به صورت شکیل و مناسب با مشارکت شهرداری تا قبل از تعطیلات نوروز نیز توانست نقش مهمی در جلب رضایت گردشگران نوروزی بافق ایفا کند. 
 
این مسئول با اشاره به تاثیر تبلیغات مناسب و گسترده در جذب گردشگران نوروزی، بیان کرد: معرفی شهرستان از طریق شبکه یک سیما و پخش آیتم‌های زیبا از سیمای استانی تابان کمک موثری برای جذب گردشگران نوروزی به شهرستان بافق بود.
 
وی تعامل و مشارکت مسئولان شهرستان بافق در اجرای تمام برنامه‌های فرهنگی و گردشگری این شهرستان را قدر نهاد و تاکید کرد: معمولاً جذب سرمایه به هر نحوی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی قابل انجام است لذا رمز موفقیت این شهرستان در جذب مسافران و گردشگران نوروزی را تنها حمایت‌های مالی نیست بلکه همفکری و تعامل تمامی مسئولان اهمیت بیشتری دارد.
 
رنجبر در پایان نیز از شهرداری، فرمانداری و بخشداری و شرکت سنگ آهن مرکزی که در برنامه‌ها حامی و مشارکت داشتند و همچنین دهیاران و روستاییان که در موضوع بومگردی‌ها همکاری داشتند، قدرددانی کرد.
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..