استاندار یزد:

انتقال آب از کوهرنگ به یزد کاملا قانونی است / پیگیر خسارت‌های وارد شده به استان از طریق مراجع قانونی هستیم

استاندار یزد گفت: آسیب رسانی به خط انتقال آب به استان یزد خلاف قانون و قانون شکنی است و پیگیر خسارت‌های وارد شده به استان از طریق مراجع قانونی هستیم .

به گزارش یزدی نیوز«محمود زمانی قمی» در مورد آب انتقالی به یزد،‌ اظهار کرد: آب انتقالی به استان یزد با عنایت به مقررات جاری و قانونی کشور در دهه ۶۰ و بعد از آن انجام و محقق شده و انتقال آب از منابع کوهرنگ به استان کاملا قانونی است .

 
وی افزود: طبیعی است که آسیب رساندن به این خط انتقالی و جریان قانونی خلاف مقررات و قانون شکنی است و تکلیف ما و همه دست اندرکاران با قانون شکنی روشن است .
 
رییس شورای تامین استان یزد با تاکید بر تامین امنیت خط انتقال آب به استان؛ گفت: حمله به خط انتقالی به هیچ وجه قابل قبول نیست، اینجانب موضوع را به مراجع مربوطه منتقل کرده ام و دراین رابطه پیگیر هستم .
 
زمانی قمی تصریح کرد: درحال حاضر موضع ما در حقیقت گرفتن خسارت از عناصری است که موجب این جریان شده اند .
 
پیگیری دولت برای پاسخ به مطالبات کشاورزان اصفهانی
 
استاندار یزد با تاکید بر اولویت تامین آب شُرب برای مردم گفت: دولت تدبیر و امید پیگیر پاسخ به مطالبات کشاورزان اصفهانی است .
 
وی ادامه داد: حتی در شرایطی که آب بسیار اندک است آب آشامیدنی و بهداشتی بر سایر مصارف ترجیح دارد و این یک امر پذیرفته شده در دولت و مجموعه کشور است و همه باید به این مهم عنایت داشته باشند .
 
زمانی قمی افزود: وقتی آب کم و منابع آبی ضعیف است به طور طبیعی کشاورزان نیز متاثر از این شرایط می شوند و متوجه هستیم که کشاورزان عزیز اصفهانی نیز دچار مرارت هایی باشند .
 
استاندار یزد خاطرنشان کرد: دولت در این رابطه تدبیر کرده و می کند و خسارت های ناشی از فقدان آب در حوزه کشاورزی را تامین کرده و می کند .
 
تاکید بر صرفه جویی و کاهش مصرف
 
زمانی قمی در پایان سخنان خود با بیان این‌که نگاه به کاهش نزولات، تغییرات اقلیمی و کمبود شدید آب برنامه ریزان و مردم عزیز را به این مسیر رهنمون می کند که صرفه جویی و کاهش مصرف را در دستورکار خود قرار دهند، تاکید کرد: این کاهش مصرف و صرفه جویی در حوزه کشاورزی، صنعت و شُرب و بهداشت است و خوشبختانه مردم استان به این نکته عنایت لازم را داشته و دارند و شایسته است برنامه ریزان نیز برای گرفتن تصمیمات لازم در حوزه صرفه جویی اقداماتی را انجام دهند .
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..