با حضور رؤسا و معاونان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان برگزار شد؛

تبیین مراحل تدوین سند دانشگاه اسلامی در دانشگاه یزد

نشست تبیین مراحل تدوین سند دانشگاه اسلامی با حضور رؤسا و معاونین دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان در دانشگاه یزد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوزبه نقل از روابط عمومی دانشگاه یزد، در این نشست محمدابراهیم سقزچی، عضو کمیته تدوین سند دانشگاه اسلامی به تشریح روند مراحل تدوین این سند پرداخت.

 
وی بیان کرد: به دنبال سخنان رهبر معظم انقلاب و بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مردادماه ۷۶، شورای اسلامی شدن مراکز آموزشی به منظور تدوین، راهبری و نظارت بر حُسن اجرای سیاست های لازم برای اسلامی شدن دانشگاه ها و مراکز آموزشی، با توجه به دیدگاه های رهبر معظم انقلاب، تشکیل شد.
 
وی با اشاره به تدوین «سند دانشگاه اسلامی» در سال ۷۷  گفت: بر اساس آیین نامه شورای اسلامی شدن دانشگاه ها و مراکز آموزشی، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی سال ۷۷، تدوین و پیشنهاد سیاست ها و راهبردهای مرتبط با اسلامی شدن را اولویت اصلی خود قرار داد که نتیجه آن، تدوین «سند دانشگاه اسلامی» در این سال بود.
 
وی تصریح کرد: پس از گذشت بیش از یک دهه و درپی تأکید دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و مصوبه اسلامی شدن دانشگاه ها در اسفندماه سال ۸۹، دبیرخانه شورا در سال ۹۱ مأموریت بازنگری و به روزرسانی سند را ذیل راهبرد کلان «نهادینه کردن نگرش اسلامی به علم و تسریع در برنامه اسلامی شدن نهادهای آموزشی و پژوهشی» به انجام رساند.
 
به گفته وی، با استفاده از تجربیات گذشته و آینده پژوهی و با طراحی و رویکردهای علمی و تحلیلی، سند مذکور همسو با اسناد فرادستی، تدوین شد و در جلسات فشرده، به تصویب شورای اسلامی شدن دانشگاه ها و مراکز آموزشی رسید.
 
دکتر سقزچی یادآور شد: در بند پایانی این سند آمده است: دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مؤسسات آموزشی، موظفند در چارچوب سیاست های اجرایی شورای اسلامی شدن مراکز آموزشی، طرح ها، برنامه ها و بازخوردهای خود را برای اجرای این سند، تدوین و برای بررسی و تصویب به ستاد مربوط خود تسلیم نمایند.
 
وی بیان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی و به تبع آن وزارت خانه های ذیربط و شورای اسلامی شدن دانشگاه ها و مراکز آموزشی، بایستی با حمایت دستگاه های رسانه ای و اجرایی و استمداد از آنها برای فرهنگ سازی و پی گیری مصوبات، اقدامات لازم را به عمل آورند.
 
این مصوبه، مشتمل بر یک مقدمه و ۹ فصل، در جلسه ۷۳۵ تیرماه سال ۹۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی، به تصویب رسیده است.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..