مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری:

حفظ آرامش، پشتوانه ساماندهی آب در یزد است

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری یزد درباره مشکلات کم‌آبی و اتفاقات اخیر خط انتقال آب شرب به استان بر ضرورت حفظ آرامش و فاصله گرفتن از تنش ‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: آگاهی بخشی اثرگذار و مدیریت منسجم توسط مردم و مسئولان، پشتوانه مؤثر در ساماندهی موضوع آب است.

به گزارش یزدی نیوزمحمدحسین امامی افزود: در برهه کنونی کم ‌آبی و خشکسالی، دغدغه ای مهم در سراسر جهان است و اغلب مناطق دنیا با شدت و ضعف ‌های مختلف با این موضوع روبرو هستند و در مسیر چاره ‌اندیشی برای حل آن تلاش می ‌کنند.

وی ادامه داد: استان یزد در یکی از کم بارش ترین و کویری ‌ترین مناطق واقع ‌شده و به دلیل کاهش نزولات طبیعی در چند سال اخیر با مشکل کم‌ آبی به‌ خصوص درخصوص شرب و مصارف خانگی روبروست و با توجه به اینکه آب شرب مردم نیازی حیاتی است اهمیت این موضوع دوچندان می ‌شود.
وی اضافه کرد: آگاهی نسبت به کم‌ آبی و مدیریت مصرف از موضوع های مهمی است که باید در اولویت قرار گیرد و بر این اساس نقش رسانه‌ ها در اطلاع ‌رسانی و آگاهی بخشی موثر و البته بافاصله گرفتن از تنش‌ های اجتماعی و توجه نکردن به برخی جهت‌گیری‌ های مشکل ‌ساز اهمیتی دوچندان دارد.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری گفت: جامعه نیازمند اطلاعات عمومی و علمی در موضوع آب است و فعالان اجتماعی با تولید محتوای تاثیرگذار باید شرایط را برای نزدیک شدن هر چه بیشتر به نگاه منطقی فراهم سازند تا با صدایی واحد بتوانیم همه تلاش خود را برای مدیریت این مسئله مهم و با ابعاد مختلف به‌ کارگیریم.
طی روزهای جمعه و شنبه گذشته تعدادی از کشاورزان به حوضچه و خطوط برقرسانی خط انتقالی آب به یزد دست اندازی کردند و برای چندمین بار در یک سال گذشته انتقال آب به این اسات از مدار تولید خارج شد. 
آب انتقالی به یزد تنها به شرب مردم اختصاص دارد. 
با توجه به وجود عرصه های بیابانی، محدودیت منابع آب شیرین و افزایش جمعیت، آب موجود در استان تنها ۴۰ درصد پاسخگوی نیاز مردم است ، بقیه آب شرب شهروندان باید از آب انتقالی تامین شود. 
طرح تامین آب از خارج استان از منابع مختلف در دست بررسی و مطالعه است. 
جمعیت استان برپایه سرشماری عمومی آبان ماه سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۱۳۸هزار نفر است که ۸۵ درصد در ۲۱شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها سکونت دارند.
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..