مدرس فدراسیون فوتبال:

توسعه فوتسال بانوان نیاز به دوره های آموزشی دارد

مدرس فدراسیون فوتبال با تاکید به نقش ورزش در سلامت روحی و جسمی افراد، گفت: توسعه علمی فوتسال در میان بانوان نیازمند برگزاری مستمر دوره های آموزشی با حضور استادان با تجربه و تلاش هیات های ورزشی در استانها دارد.

به گزارش یزدی نیوزالهام فرهمند افزود: یکی از وظایف و ماموریت های مهم فدراسیون حمایت و همراهی با هیات های فوتبال در برگزاری دوره های آمورشی است.

وی اظهار کرد: تاکنون در این ارتباط فعالیت های خوبی انجام شد ولی با توجه به اهمیت موضوع این فعالیت ها کافی نیست، این کار باید در قالب برنامه مدون تدوین و ادامه داشته باشد.
وی ادامه داد: هر تحولی برای فوتسال و فوتبال بانوان نیازمند برگزاری دوره های آموزشی، دانش افزایی، مسابقات، لیگ ها ، سیستم های مدون علمی و تقویت مدارس فوتسال است.
این مسوول اظهار کرد: بانوان مربی فوتسال به اندازه کافی کتاب های آموزشی در اختیار دارند اما هیات های فوتبال باید از تجربه بزرگان فوتسال که بیشتر آنها آقایان هستند، برای تجربه اندوزی علمی از حضورشان استفاده کنند.
به گفته خانم فرهمند، توفیق در فوتبال و فوتسال بانوان نیاز مبرم به حضور مربیان با تجربه مرد دارد و این یک واقعیت برای رشد بهتر این رشته است که باید هیات ها به آن عنایت داشته باشند.
وی تصریح کرد: همانگونه مدارس ابتدایی مهمترین و حساس ترین نقش آموزشی را در نظام آموزشی برای رسیدن به موفقیت های علمی و توسعه زیربناها دارد، چشم انداز موفقیت تیم های ملی نیز از مدارس فوتبال و فوتسال شروع می شود .
به گزارش ایرنا، این مدرس فدراسیون فوتبال در ادامه یادآور شد: حضور مدرسان در دوره های خارج از کشور و انتقال دانش روز فوتسال به مدرسان داخلی و در نهایت به مربیان باعث ارتقای ورزش بانوان می شود.
فرهمند ابراز امیدواری کرد: با توجه به ظرفیت هایی که بین بانوان یزدی در فوتسال وجود دارد با برنامه ریزی و همکاری نهادهای ذی ربط می توان این رشته را در استان گسترش داد.
نخستین دوره سطح یک مربیگری فوتسال بانوان استان یزد با شرکت ۲۳ نفر و با حضور فرهمند به مدت پنج روز و با ارائه ۴۰ ساعت آموزش های نظری و عملی در خصوص اصول مربیگری و آشنایی با قوانین ۱۷ گانه داوری برگزار شد.
استان یزد ۱۰ تیم فوتسال بانوان در لیگ استانی و یک تیم در لیگ کشور و همچنین ۳۰ مربی فوتسال مخصوص بانوان دارد.
۴۹درصد از جمعیت یک میلیون و ۱۳۸هزار نفری استان یزد را بانوان تشکیل می دهند.
با توجه به بافت فرهنگی و اجتماعی و نیز شرایط اقلیمی تحرک در میان بانوان استان کم است و تعدادی از آنها با افزایش وزن و چاقی روبرو هستند.
به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد، طبق بررسی های انجام شده در حال حاضر ۹۸ درصد خانم‌ها و ۸۸ درصد مردان استان حداقل فعالیت و تحرک لازم را ندارند.
وی اضافه کرد که در این استان ۳۰ درصد زنان و مردان به یکی از بیماری‌های دیابت، چاقی، فشار خون و چربی خون مبتلا هستند.
دکتر محمد حسن لطفی ۲۴ آبان ۹۶ در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به افزایش شیوع دیابت در میان زنان گفت: ابتلای این قشر به دیابت بیش از مردان هستند.
وی تاکید کرد: به همین دلیل آموزش‌ها در حوزه دیابت باید به سمت خانم‌ها برده شود زیرا زنان مدیر تغذیه در منزل هستند و علاوه بر حفظ سلامتی خود با تغذیه صحیح و مناسب، می‌توانند در حفظ و سلامتی دیگر افراد خانواده موثر باشند.
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..