عضو هیات رییسه شورای شهر یزد خبر داد؛

خواهرخواندگی یزد با شهرهای کربلا و پوتی در آینده نزدیک

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اهمیت موضوع خواهرخواندگی و برکات آن برای شهرهای خواهر خوانده، از در دست اقدام بود خواهرخواندگی یزد با استان پوتی در کشور چین و کربلا در عراق خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزخواهرخواندگی یا به اصطلاح خواهرشهری نوعی قرارداد میان شهرها برای ایجاد همبستگی و اتحاد بیشتر انسانی و فرهنگی است . 

معمولاً دو شهر برای خواهر‌خواندگی باید دارای تشابهاتی باشند مثلاً دو شهر تاریخی، دو شهر علمی یا دانشگاهی یا دو بندر یا حتی دو سمبل مشترک داشته باشند که این انگیزه را ایجاد کند.
 
هدف از انعقاد این قراردادها پیوند و اتحاد بین شهروندان دو شهر دارای منافع مشترک است و مفاد این قراردادها شامل موضوعات فرهنگی، اقتصادی و بازرگانی است و به تازگی موضوعات ورزشی را نیز در برگرفته است.
 
رونق و رواج گردشگری بین دو شهر خواهرخوانده و نامگذاری متقابل نام خیابان‌هایی به نام شهر خواهرخوانده از جمله نتایج اعلام خواهرخواندگی شهرها است . 
 
«الهه جورابی» عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر یزد ، در رابطه با برنامه‌ها و سیاست‌های این شورا در مقوله خواهرخواندگی‌ها، اظهار کرد: یزد در حال حاضر با پنج شهر جهان خواهرخوانده است که این خواهرخواندگی‌ها شامل شهر‌های یاسپرین کشور مجارستان، اولگین کشور کوبا، نزول از کشور عمان، یئوسو  از کره جنوبی و  استان ارومچی از کشور چین هستند . 
 
وی با اعلام این که انعقاد پیوند خواهرخواندگی استان پوتی از کشور چین با یزد نیز در دست اقدام است، در مورد روند پیگیری‌های خواهرخواندگی یزد و کربلا که چند سالی مطرح شده است نیز بیان کرد: پیگیری پیوند خواهرخواندگی کربلا و یزد در اولویت برنامه‌های شورای شهر است اما انعقاد آن نیازمند رایزنی و زمینه‌سازی در این رابطه است.
 
وی اهمیت پیوند خواهرخواندگی را در فراهم سازی بستر فرهنگی و اجتماعی میان دو شهر خواهرخوانده یادآور شد و تصریح کرد: خواهرخواندگی می‌تواند زمینه‌ساز روابط فرهنگی و اجتماعی شهرها باشد و در حوزه گردشگری نیز با معرفی بیشتر هر کدام از این شهرها تاثیر به سزایی خواهد داشت . 
 
جورابی ادامه داد: مهمترین تاثیر خواهرخواندگی‌ها، برندسازی شهرهاست که تاثیر مثبتی در کسب دانش، جذب نیروی خلاق و کارآمد و همچنین ارائه خدمات تجاری میان طرفین خواهد داشت.
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..