مدیرکل استاندارد یزد:

۱۵ درصد واحدهای تولیدی استان یزد کاملا استاندارد هستند

مدیرکل استاندارد استان یزد از استاندارد کامل ۱۵ درصد از واحدهای تولیدی این استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدحسین ماجدی اردکانی در جمع جمعی از تولیدکنندگان استان یزد اظهار داشت: در سال گذشته نمونه برداری‌های ادواری از حدود ۱۵ درصد واحدهای تحت پوشش استاندارد یزد انجام شده که نتایج این آزمایش‌ها نشان می‌دهد، تولیدات این واحدها مغایرتی با استانداردها نداشته اند.

 
وی بیان کرد: در سال حمایت از کالای ایرانی وظیفه داریم برای شناخت بیشتر و حمایت از کالاهای استاندارد ایرانی این واحدهای تولیدی را به مردم معرفی کنیم تا در خریدهای خود به محصولات آنها توجه کنند.
 
مدیرکل استاندارد استان یزد ادامه داد: یکی از مسائلی که ممکن است برای مردم ناشناخته باشد، حمایت قانون استاندارد از مصرف کنندگان در قبال خرید محصولات استاندارد است.
 
ماجدی اردکانی خاطرنشان کرد: بر اساس این قانون، اگر تولیدکننده ای که دارای پروانه کاربرد استاندارد است، کالایی پایین تر از سطح استاندارد در بازار عرضه کند، مجبور به جبران خسارت مصرف کننده است.
 
وی اظهار امیدواری کرد: در سال حمایت از کالای ایرانی، زمینه های تحقیقاتی برای شناخت محصولات استاندارد به جامعه مورد توجه قرار گیرد تا گام های خوبی برای ایجاد اعتماد در مردم برداشته شود.
 
ماجدی اردکانی یادآور شد: در حال حاضر ۱۵ درصد واحدهای تولیدی استان یزد به طور کامل استاندارد هستند که اسامی این واحدها به زودی در سایت اداره کل استاندارد یزد به نشانی: yazdstandard.gov.ir قابل دستیابی خواهد بود.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..