استاندار یزد:

آسیب رسانی به خط انتقال آب مصداق قانون شکنی است/ پیگیر خسارت های وارد شده به استان از طریق مراجع قانونی هستیم

استاندار یزد در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیمای مرکز یزد گفت: آسیب رسانی به خط انتقال آب به استان یزد خلاف قانون و قانون شکنی است و پیگیر خسارت های وارد شده به استان از طریق مراجع قانونی هستیم.

به گزارش یزدی نیوز«محمود زمانی قمی» در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیمای مرکز یزد بیان کرد: آب انتقالی به استان یزد با عنایت به مقررات جاری و قانونی کشور در دهه ۶۰ و بعد از آن انجام و محقق شده و انتقال آب از منابع کوهرنگ به استان کاملا قانونی است.

استاندار یزد ادامه داد: طبیعی است که آسیب رساندن به این خط انتقالی و جریان قانونی خلاف مقررات و قانون شکنی است و تکلیف ما و همه دست اندرکاران با قانون شکنی روشن است.
رئیس شورای تامین استان یزد با تاکید بر تامین امنیت خط انتقال آب به استان؛ افزود: حمله به خط انتقالی به هیچ وجه قابل قبول نیست، اینجانب موضوع را به مراجع مربوطه منتقل کرده ام و دراین رابطه پیگیر هستم.
زمانی قمی خاطرنشان کرد: درحال حاضر موضع ما در حقیقت گرفتن خسارت از عناصری است که موجب این جریان شده اند.
 
 
پیگیری دولت برای پاسخ به مطالبات کشاورزان اصفهانی
 
 
استاندار یزد با تاکید بر اولویت تامین آب شُرب برای مردم گفت: دولت تدبیر و امید پیگیر پاسخ به مطالبات کشاورزان اصفهانی است.
وی ادامه داد: حتی در شرایطی که آب بسیار اندک است آب آشامیدنی و بهداشتی بر سایر مصارف ترجیح دارد و این یک امر پذیرفته شده در دولت و مجموعه کشور است و همه باید به این مهم عنایت داشته باشند.
زمانی قمی افزود: وقتی آب کم و منابع آبی ضعیف است به طور طبیعی کشاورزان نیز متاثر از این شرایط می شوند و متوجه هستیم که کشاورزان عزیز اصفهانی نیز دچار مرارت هایی باشند.
استاندار یزد خاطرنشان کرد: دولت در این رابطه تدبیر کرده و می کند و خسارت های ناشی از فقدان آب در حوزه کشاورزی را تامین کرده و می کند.
 
 
تاکید بر صرفه جویی و کاهش مصرف
 
 
زمانی قمی در پایان سخنان خود با بیان اینکه نگاه به کاهش نزولات، تغییرات اقلیمی و کمبود شدید آب برنامه ریزان و مردم عزیز را به این مسیر رهنمون می کند که صرفه جویی و کاهش مصرف را در دستورکار خود قرار دهند، تاکید کرد: این کاهش مصرف و صرفه جویی در حوزه کشاورزی، صنعت و شُرب و بهداشت است و خوشبختانه مردم استان به این نکته عنایت لازم را داشته و دارند و شایسته است برنامه ریزان نیز برای گرفتن تصمیمات لازم در حوزه صرفه جویی اقداماتی را انجام دهند.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..