مدیر حوزه‌های علمیه کشور:

طرح دانش‌افزایی و ارتقاء ائمه جماعات در مساجد اجرایی شود

مدیر حوزه‌های علمیه کشور خواستار اجرای طرح دانش‌افزایی و ارتقاء ائمه جمعه در مساجد استان یزد شد.

به گزارش یزدی نیوزآیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار با مسئولان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد با تاکید بر اینکه باید برای نسل جوان در مساجد جاذبه ایجاد شود، اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند در این زمینه نقش مهمی ایفا کنند.

 
وی عنوان کرد: حضور جوانان در مساجد می‌تواند رونق‌بخش خانه خدا باشد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند با ایجاد جاذبه برای حضورجوانان، احیاگر کارکردهای مسجد باشند.
 
اعرافی با تاکید بر اینکه احیای مساجد و ارتقاء برنامه‌های آن نیازمند اقداماتی است، افزود: به طور قطع ائمه جماعات در جذب مردم و جوانان به مساجد نقش اصلی را ایفا می‌کنند بنابراین باید به سمت ارتقاء آنها گام برداریم.
 
امام جمعه میبد تصریح کرد: یکی از طرح هایی که می توان در راستای ارتقای مساجد و ائمه جماعات انجام داد، طرح «دانش افزایی و ارتقای ائمه جماعات» است که خواستار اجرای این طرح هستیم.
 
وی افزود: کانون های مساجد می توانند با استفاده از ابزار هنر و انتخاب هنرهای متناسب با مساجد بیش از گذشته اثرگذار باشند و جذب را به صورت حداکثری داشته باشند.
 
اعرافی همچنین اظهار داشت: خلاقیت در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری، پرهیز از برنامه های تکراری، حفظ شأن و جایگاه مسجد و مسجدی‌ها و … می‌تواند در رونق مساجد و بهبود برنامه های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد اثرگذار باشد.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..