وضعیت برنامه امتحانات پایان ترم دانشگاه‌های یزد در ماه رمضان

برنامه زمان‌بندی امتحانات بسیاری از دانشگاه‌های استان یزد در هنگام تداخل روزهای امتحانی با ماه مبارک رمضان تغییری نخواهد داشت.

به گزارش یزدی نیوزپایان ترم تحصیلی جاری دانشگاه‌های استان در اواخر خردادماه امسال با ماه مبارک رمضان مصادف شده است و همین موضوع باعث بروز یکسری صحبت‌ها و شایعات در بین دانشجویان این دانشگاه‌ها در مورد تغییر زمان برگزاری امتحانات پایان ترم شده است.

 
البته بر همین اساس برخی دانشگاه‌ها، زمان برگزاری امتحانات خود پس از ماه رمضان تعیین کرده و برخی نیز در روزهای تداخل با ایام روزه‌داری، زمان برگزاری امتحانات را در ساعات صبح تعیین کرده‌اند.
 
به همین منظور ایسنا با مسئولان و مدیران آموزشی دانشگاه‌های مطرح استان در این باره گفت‌وگو داشته که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.
 
دانشگاه یزد تغییری در برنامه امتحانات ندارد
 
«قاسم برید لقمانی» معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یزد در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا- منطقه یزد، با اشاره به شروع امتحانات از ۱۹ خرداد ماه، اظهار کرد: امتحانات این دانشگاه تا دوم تیرماه ادامه دارد و حداکثر شش  روز از امتحانات با ماه مبارک رمضان تداخل دارد که درصد ناچیزی از امتحانات را در برمی‌گیرد . 
 
وی با اشاره به زمان‌بندی اکثر امتحانات این دانشگاه در ساعات صبح، افزود: از تمام امتحانات در مقطع کارشناسی ارشد ۵.۴ درصد از امتحانات در بعد از ظهر  و حدود ۹۵ درصد از امتحانات در ساعات صبح برگزار می‌شوند . 
 
این مسئول در مورد دیگر امتحانات دانشگاه یزد نیز اظهار کرد: ۱۰.۹ درصد از امتحانات تحصیلات تکمیلی نیز ساعات بعد از ظهر و مابقی در ساعات صبح برگزار می‌شود . 
 
وی با بیان این که در برنامه‌ریزی امتحانات تداخل با ماه رمضان در نظر گرفته شده است، گفت: در برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی امتحانات به ماه رمضان نیز توجه شده، لذا نیازی به تغییر زمان امتحانات نیست . 
 
برید لقمانی با اشاره به احتمال تغییر زمان تنها یکی از امتحانات این دانشگاه، گفت: ممکن است امتحانی که بلافاصله بعد از عید فطر برگزار می‌شود، تغییر کند که البته این تغییر هنوز مشخص نیست و در صورت تغییر اطلاع رسانی خواهد شد . 
 
برگزاری امتحانات علم و هنر پس از عید فطر
 
«مجید برومند» رییس اداره خدمات آموزشی دانشگاه علم و هنر نیز در رابطه با تغییرات احتمالی تاریخ امتحانات پایان ترم، گفت: بر اساس پیش‌بینی تداخل تاریخ امتحانات و ماه رمضان، ترم جاری با یک هفته تاخیر آغاز شده، به طوری که امتحانات ترم مذکور به پس از عید فطر موکول شده است . 
 
وی ادامه داد: بر همین اساس امتحانات از ۲۸ خرداد‌ماه آغاز و تا ۱۱ تیرماه ادامه دارد و به صورت متمرکز در سه دانشکده به صورت هماهنگ برگزار می‌شود . 
 
این مسئول افزود: امتحانات در سه نوبت ساعات ۸.۳۰، ۱۰.۳۰ و ۱۳.۳۰ برگزار می‌شود و دانشجویان می‌توانند از طریق سایت امتحانات از روز و شماره صندلی خود مطلع شوند . 
 
برگزاری هماهنگ امتحانات پیام نور کشور
 
«افضل فلاح» معاون آموزشی دانشگاه پیام‌نور تفت نیز در این رابطه به خبرنگار ایسنا، گفت: امتحانات دانشگاه پیام نور به صورت هماهنگ در کل کشور برگزار می‌شود . 
 
به گفته وی، امتحانات از ۱۹ خرداد آغاز و تا ۱۳ تیرماه ادامه خواهد داشت و در سه نوبت ۸ تا ۱۰، ۱۰.۳۰ تا ۱۲. ۳۰ و ۱۳.۳۰ تا ۱۵.۳۰ برگزار می‌شود و به دلیل هماهنگ بودن نیز هیچ تغییری در امتحانات ایجاد نخواهد شد . 
 
امتحانات دانشگاه آزاد تداخلی با ماه رمضان ندارد
 
«محمد کلمبو» رییس اداره امتحانات دانشگاه آزاد اسلامی یزد نیز در رابطه با تداخل تاریخ امتحانات و ماه مبارک رمضان، گفت: امتحانات این دانشگاه در استان از ۲۷ خرداد آغاز و تا هفتم تیرماه ادامه دارد که به بعد از ماه رمضان مربوط می‌شود و هیچ تداخلی با آن ندارد.
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..