مدیرکل ثبت احوال استان یزد:

۶۳ درصد مردم خاتم کارت ملی دریافت کرده‌اند

مدیرکل ثبت احوال استان یزد با اشاره به اینکه ۲۹ هزار نفر از مردم شهرستان خاتم واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند، گفت: تاکنون ۶۳ درصد این جمعیت، این کارت را دریافت کرده‌اند.

به گزارش یزدی نیوزمحمدعلی مکرمی در جلسه ای با فرماندار شهرستان خاتم با اشاره به آمار فراوانی نام‌های منتخب مردم خاتم در سال ۹۶ از انتخاب اسامی فاطمه، زهرا، رها، آوا و زینب به عنوان پنج نام پر انتخاب والدین برای دختران خود خبر داد.

 
وی خاطرنشان کرد: نام‌های ابوالفضل، امیرعلی، امیرحسین، امیرمحمد و محمدمهدی نیز اسامی منتخب پسران در این شهرستان است.
 
مکرمی با تشریح فعالیت‌های ثبت احوال شهرستان خاتم در سال گذشته عنوان کرد: ۲۹ هزار نفر از جمعیت این شهرستان مشمول دریافت کارت هوشمند ملی هستند که تاکنون برای ۱۷ هزار نفر از آنها معادل ۶۲ درصد، کارت صادر و تحویل شده است.
 
مدیرکل ثبت احوال استان افزود: در سال گذشته در این شهرستان، میزان ولادت نسبت به سال ۹۵ دو درصد و وفات به دلیل ثبت ۱۰۰ درصدی این رویداد ۱۲ درصد رشد داشته، اما شاخص ثبت ازدواج کاهش ۱۲ درصدی را نشان می دهد.
 
مکرمی در مورد میزان ثبت طلاق نیز گفت: در سال گذشته ۵۶ واقعه طلاق در این شهرستان ثبت شده اما به دلیل عدم وجود دفترخانه در سال ۹۵، مقایسه میزان تغییر این واقعه ممکن نیست.
 
وی همچنین از آغاز کاربردی شدن کارت هوشمند ملی در سال جاری خبر داد و گفت: هم اکنون کارت هوشمند ملی در بانک ملت مورد بهره برداری قرار گرفته و به زودی برای انجام معاملات نیز، احراز هویت متعاملین با این کارت انجام خواهد شد.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..