سخنان امامان جمعه این هفته شهرهای استان یزد

ایران در جهان مقتدرانه حرف اول را می زند، بعثت پیامبر مبدا تحول بشریت در تاریخ اسلام ثبت شد، مبعث روز بزرگ اخلاق و وحدت است و ارتش و سپاه خادم مردم هستند از جمله محور سخنان امامان جمعه شهرهای استان یزد بود.

به گزارش یزدی نیوز** ابرکوه 

امام جمعه ابرکوه گفت: در طول تاریخ ایران ، نمی توان هیچ مقطعی را همانند امروز یافت که ایران اینگونه درجهان مقتدرانه حرف اول را بزند و عزتمندانه تأثیرگذار باشد.
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی با تبریک سالروز بعثت نبی اسلام (ص) افزود: با همه فشارهای گسترده نظامی ، سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی قدرت های سلطه، ایران توانسته با اقتدار و توانی کم نظیر دشمنان را ناکام و راهبردها و منافع ملی خود را بدون اتکا به دیگران دنبال کند.
امام جمعه ابرکوه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ۱۹فروردین ماه در جمع فرماندهان ارشد نیروهای مسلح گفت: علت تهاجم بی سابقه دشمن بر ضد نظام اسلامی ایران نشان از قدرت روز افزون نظام است .
وی ادامه داد: دشمنان از این قدرت ایران در هراس هستند و چون احساس خطر کردند،حملات خود را افزایش داده اند.
حسینی با بیان اینکه عزت امروز جمهوری اسلامی در نمایش اقتدار بین المللی است تاکید کرد: کشور های منطقه می دانند که ما از ملت مظلوم یمن ، لبنان ، سوریه ، عراق و امثال آنها حمایت می کنیم و اگر حمایت ایران نبود دیگر جهان اسلام و به دنبال آن ایران اسلامی هم به باد فنا رفته بود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه ادامه داد: در روز بعثت نبوی نوید رحمت و رستگاری از بلندای کوه نور جاری شد تا رسول خدا (ص) مشعل هدایت را بر افروزد و خلایق را بسوی حق رهنمون سازند.
 
** بهاباد
امام جمعه بهاباد گفت : واقعه بعثت رسول گرامی اسلام(ص) را باید بزرگ‌ترین واقعه دینی و الهی دانست.
حجت الاسلام ابراهیمی بشکانی اظهار کرد: بعثت رسول در ۴۰ سالگی پیامبر(ص) در غار حراء واقع در کوه نور (در نزدیکی شهر مکه) رخ داد، بزرگ ‌ترین حادثه تاریخی دین اسلام است ، چراکه سرآغاز رسالت آخرین پیامبر موعود و نزول خاتم ادیان الهی یعنی اسلام بود.
وی به هدف از بعثت رسول اسلام از منظر آیات و روایات اسلامی‌ اشاره کرد و گفت : مهم‌ترین و جامع‌ترین هدف بعثت و نیز تمامی انبیا الهی از آغاز تا خاتم، هدایت و تزکیه و بازداشتن از جهل و گمراهی همه انسان‌ها در تمامی ادوار تاریخ است.
وی با بیان اینکه انبیا؛ شاهدان اعمال امت‌ خود هستند افزود: آنها در ظاهر و باطن امر شاهد اعمال و کردار و رفتار امت‌اند .
امام جمعه بهاباد تصریح کرد: پیامبر مبعوث شد تا انسان‌ها را با دعوت به توحید و خدا پرستی و پرهیز از طاغوت و گمراهی، از جهل و ضلالت نجات دهد؛ پیامبر وظیفه دارد تا با تعلیم و تربیت و آموزش جامعه خود، باعث اکمال عقول آن‌ها شود و آنان را به درجات کمال و تعالی و رشد برساند.
 
** مهریز
امام جمعه مهریز گفت: روز مبعث عید بزرگ مسلمانان و روز وحدت و اخلاق است و باید جشن های آن خیلی فراگیر و با شکوه برگزار شود.
حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در خطبه های نمازحمعه با تبریک مبعث به اهمیت این روز و نقش پیامبر اعظم (ص) در وحدت امت اسلام اشاره کرد و افزود: باید توسط مبلغان دینی اهداف مبعث به مردم منتقل شود. 
وی ادامه داد: با بعثت پیامبر وحدت دینی در جامعه حاکم شد و ارزش های الهی و انسانی الگوی مردم قرار گرفت و شرک و نفاق ذلیل شد. 
امام جمعه مهریز گفت: بزرگترین حادثه تاریخ بشر قطعا مبعث است که خداوند در سوره جمعه به تفصیل به آن اشاره کرد و مردم را به پیروی از دین مبین اسلام و مبارزه عملی با کفار دعوت می کند. 
محی الدینی همچنین به روز(۲۹فروردین) ارتش جمهوری اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: ارتش تحت زعامت مقام معظم رهبری و اهداف کشور وظایف خود را در جامعه و مرزها انجام می دهد.
 
** اردکان
حجت الاسلام سید اسماعیل شاکر، امام جمعه اردکان گفت: ارتش ، سپاه و نیروهای مسلح خادم مردم هستند . 
وی با گرامیداشت ۲۹ فروردین روز ارتش افزود: ارتش ، سپاه و نیروهای انتظامی امروز نقشی مستقیم و تاثیر گذاری در حفظ امنیت دارند و باعث افتخار هستند. 
وی اضافه کرد: زمانی ارتش در خدمت دربار و برده طاغوت بود اما امروزه ارتش ، سپاه و نیروهای مسلح خادم مردم هستند و حافظ امنیت کشور و مردم که انصافا حتی منتقدین به این نظام و حکومت اقرار می کنند که امنیت در جایگاه بالایی قرار گرفته است . 
شاکر اظهار داشت : مقام معظم رهبری در دیدار نوروزی با مسئولان اعلام کردند که همه ما احتیاج به تغییر قلب داریم .
وی بیان کرد : فرق نظام با دیگر نظام ها این است که چهار چوبش بر مبنای توحید و احکام شریعت اسلام بنا شد لذا افرادی که در این نظام مسئولیت دارند باید اهل تدین باشند و اهل ایثار و خدمت به مردم باشند و اینها را برای خود ارزش بدانند و خدایی ناکرده نباید امور دنیوی و مادی برای آنها ارزش بشود . 
خطیب جمعه اردکان افزود : این فکر و فرهنگ در میان همه مردم بخصوص مسئولان رواج پیدا کند که ارزش ها این موارد است و بقیه آمد و رفت ها اگر چه سر و صدایی دارد تمام می شود مثل خواب و خیال به پایان می رسد.
وی ادامه داد: یکی از نکاتی که مقام معظم رهبری اشاره کردند، تعرض به حریم داخلی و خصوصی مردم حرام شرعی است و با صراحت بیان کردند و در قانون اساسی هم بیان شده است مسئولان و قوانین اجازه وارد شدن به حریم خصوصی مردم را ندادند و نخواهند داد اینها تبلیغات است . 
امام جمعه اردکان گفت : دشمنان می خواهند مجموعه های ارزشی نظام را مانند سپاه و سربازان گمنام امام زمان را زیر سئوال ببرند و به گونه ای ترویج کنند که اینها در حریم خصوصی مردم دخالت می کنند در حالی که می بینیم دشمنان با استفاده از شبکه های مجازی و ترویج فضای مجازی خاص بسیاری از حریم ها و خطوط قرمز نظام و مردم ما را شکسته اند وارد فضاهای خاص شدند و اینها نباید فراموش بشود . 
شاکر تصریح کرد : مردم باید متوجه شوند که فضا به گونه ای نباشد که حرف دشمن تاثیرش از حرف خودی بیشتر باشد، گاهی آنچنان تبلیغات و فضای سوء ظن ایجاد می کنند که مردم به خبر رسانه خارجی توجه دارند و به مسئول خودی توجه نمی کنند این خطر است مردم ما باید هوشیار باشند . 
مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد. 

بخش نظردهی بسته شده است..