آب از چشمه غربال بیز مهریز جاری شد

آب از چشمه غربال بیز مهریز که در جوار روستای مدوار بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد، امروز شنبه بعد از گذشت حدود یکسال دوباره جاری و موجب خوشحالی مردم و کشاورزان منطقه شد.

به گزارش یزدی نیوزغربال بیز یکی از جاذبه های طبیعی و تاریخی شهرستان منطقه است که در طول سال و به ویژه ایام نوروز، افرادی زیادی از فضای فرحبخش اطراف چشمه استفاده می کنند.

مجموعه گردشگری غربال بیز مهریز با مساحت ۱۰ هکتار در جوار روستای مدوار و در دامنه کوهی به همین نام قرار دارد و با چشم اندازی زیبا و طبیعتی آب از حفره های داخل کوه در محل جاری است و به باور مردم منطقه نخستین مجتمع زیستی و سکونتگاه انسان به شمار می رود.
عضو شورای اسلامی روستای مدوار مهریز روزشنبه گفت: بارش های خوب چند روز گذشته در منطقه و به خصوص در ارتفاعات مشرف بر غربال بیز موجب جاری شدن دوباره این چشمه شد.
مهدی فلاح در گفت و گو با ایرنا ابرار امیدواری کرد که با تداوم بارش ها در منطقه و ارتفاعات ، آب چشمه غربال بیز همچنان در نیمه نخست سال ۹۷، جاری باشد.
وی یادآور شد: اگر بارش ها تداوم نداشته باشند ممکن است، آب اندک چشمه نیز چند روز آینده خشک شود .
منطقه ییلاقی غربال بیز در ۱۰ کیلومتری غرب شهر مهریز قرار دارد .
شهرستان مهریز حدود ۲دهه با خشکسالی رو بروست، تداوم این پدیده خسارت های زیادی به زیرساخت های بخش کشاورزی و اقتصادی منطقه وارده کرده است. 
مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده است.

بخش نظردهی بسته شده است..