معاون رییس جمهور خبر داد؛

ایجاد یک میلیون و ۳۳ هزار شغل پایدار جدید در کشور

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه‌ریزی و توسعه کشور با اشاره به این‌که سهم استان‌های کشور باید در توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار مشخص شود، گفت: امسال یک میلیون و 33 هزار شغل پایدار در سطح کشور ایجاد می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز«محمد باقرنوبخت» در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد که به منظور تکریم و معارفه رییس سازمان برنامه‌ریزی و توسعه استان برگزار شد، با بیان این‌که سفرم به یزد انگیزه‌های متعددی داشته است، اظهار کرد: بیان آخرین وضعیت کشور و بیان ظرفیت های استان یزد در راستای سهم آفرینی یزد در توسعه اقتصادی کشور از جمله اهداف این سفر به دارالعباده یزد است.

 
وی افزود: وظیفه سازمان برنامه و بودجه کشور این است که از منظر نظارتی نگاهی به عملکرد دستگاهی مختلف کشور داشته باشد.
 
معاون رییس جمهور با بیان این‌که در سطح ملی هدف توسعه برای سال ۱۳۹۷ رشد اقتصادی مورد نظر و کاهش نرخ بیکاری همراه با افزایش اشتغال است، گفت: امسال دومین سال از برنامه توسعه اقتصادی کشور در برنامه پنج ساله است.
 
نوبخت در ادامه ارزیابی مقدماتی را از جمله اقدامات در دستور کار امسال برای مشخص کردن سهم هر استان در توسعه اقتصادی دانست و بیان کرد: در سال گذشته رشد اقتصادی از راه سرمایه‌گذاری انجام شده است.
 
وی تصریح کرد: در سال گذشته ۱۸ هزار میلیارد تومان به بیش از ۲۴ هزار واحد تولید تسهیلات حمایتی پرداخت شده است.
 
این مقام مسئول ایجاد ۸۱۹ هزار نفر فرصت شغلی در سطح کشور در ۹ ماهه اول سال ۹۶ از جمله اقدامات دولت در سال گذشته بوده است، خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار دولتی در سال گذشته برای طرح‌های عمرانی کشور هزینه شده است.
 
نوبخت با بیان این‌که در سال ۹۷ به مراتب کار دولت دشوار تر است، اظهار کرد: نرخ بیکاری از ۱۲ و سه دهم درصد به ۱۲ و یک دهم درصد کاهش یافته است.
 
رییس سازمان برنامه‌ریزی و توسعه کشور تأئید کرد: دولت در نظر دارد در سال ۹۷ با تدوین ۱۲ برنامه و سرمایه گذاری ۷۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای یک میلیون و ۳۳ هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد کند.
 
این مقام مسئول در ادامه با بیان این‌که اقتصاد ایران رو به رشد است، افزود: با توجه شاخص های سازمان بورس و تولید اقتصاد ایران در حال پیشرفت است.
 
معاون رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیمان شکنی مستکبران در تفاهم نامه هسته‌ای، ادامه داد: برخی از مشکلات ایجاد شده اقتصادی ناشی از اعمال تحریم‌هاست که فشار آن با مدیریت و اتحاد صحیح کاهش خواهد یافت.
 
وی تأمین ارز ایران را از دو محل صادرات نفتی و غیر نفتی عنوان کرد، گفت: بازار ایران با درآمدی که تاکنون ثبت شده است، نباید دچار شوک و نوسان شود.
 
نوبخت با بیان این‌که در سال آینده بیش  از ۵۵ میلیون دلار ارز وارد کشور می‌شود، افزود: سیاست‌های جدید دولت در دو بخش مدیریت عرضه ارز و تقاضای ارز اعمال می‌شود.
 
رییس سازمان برنامه ‎ ریزی و توسعه کشور، کمک به صادرات با اختصاص بیش از هزار میلیارد تومان را از دیگر سیاست ‎ های دولت در سال ۹۷ دانست و بیان کرد: حدود هفت ملیارد دلار برای کالاها در سال گذشته ارز مبادله‌ای ارائه کردیم.
 
وی در پایان با بیان این‌که نظام ارزی ندارد که در اختیار فرار سرمایه قرار بدهد، تصریح کرد: تمام دنیا در قبال فرار سرمایه حساس است و ایران هم این حساسیت که بجاست را در دستور کار خود قرار داده است. 
 
منبع:ایسنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..