۲خبر از شهرستان های ابرکوه و مهریز

کاهش 18درصدی ازدواج در ابرکوه و تاکید فرماندار مهریز به احداث ساختمان درمانگاه تامین اجتماعی از جمله اخبار روز پنجشنبه استان یزد است.

به گزارش یزدی نیوزبه گفته رئیس اداره ثبت احوال ابرکوه، در سال ۱۳۹۶، ۳۲۲ مورد ازدواج در این شهرستان ثبت شد که این عدد نسبت به سال ماقبل ۱۸درصد کاهش دارد.

غلامرضا شفیعی به ایرنا افزود: سال گذشته، ۹۶۹ مورد تولد نوزاد ثبت شد که ۵۰۱ نفر دختر و بقیه پسر بودند که این تعداد تولد نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۵ هشت درصد کاهش نشان می دهد.
وی افزود: ۷۵ مورد طلاق پارسال در این شهرستان ثبت شد که نسبت به سال ۱۳۹۵، ۱۲درصد بیشتر است.
رییس اداره ثبت احوال ابرکوه در مورد فراوانی انتخاب نام فرزندان از سوی خانواده ها یادآور شد: مردم بیشتر اسامی ائمه اطهار (ع) را انتخاب می کنند.
وی اظهار کرد: فراوانی نام برای دختران فاطمه ، زهرا ، زینب ، ریحانه ، نازنین زهرا و برای پسران محمد، ابوالفضل ، امیرعلی، علی، علیرضا ، حسین و حسن است.
این مسئول ، تعداد فوتی ها را ۲۳۵ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۳۵نفر مرد و بقیه زن هستند که تعداد افراد متوفی نسبت به سال ۹۵ هشت درصد کاهش دارد. 
رئیس ثبت احوال ابرکوه از صدور ۲۳ هزار فقره کارت ملی هوشمند تاکنون خبر داد و یادآورشد: سال گذشته ۱۰ هزار و ۴۰۴فقره کارت ملی صادر شد.
شفیعی با بیان اینکه تاکنون ۲۳ هزار و ۷۸۶ جلد شناسنامه برای متقاضیان صادر شد، تصریح کرد: سال گذشته پنجهزار و ۱۹۷ جلد شناسنامه مکانیزه برای افراد بالای ۱۵ سال و نیز برای نوزادان صادر شد که شناسنامه ها با فناوری جدید چاپ و ضریب امنیتی بالایی برخوردار است.
وی از صدور کارت ملی توسط دفاتر پیشخوان دولت خبر داد و گفت: شهروندان می توانند برای تهیه کارت ملی هوشمندبه ۲ دفتر پیشخوان دولت این شهرستان مراجعه کنند. 
مرکز شهرستان ۵۳ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
 
** 
فرماندار مهریز گفت: احداث ساختمانی مستقل برای درمانگاه تامین اجتماعی این شهرستان مهمترین خواسته مردم است. 
سید محمد رستگاری در بازدید از درمانگاه تامین اجتماعی مهریز افزود: در حال حاضر ساختمان اداری و درمانگاه در یک مکان محدود قرار دارد. 
وی ادامه داد: کمبود جا برای بخش اداری در راستای رسیدگی به بیمه شدگان در کنار بخش اداری مشکلاتی را به وجود آورده است. 
فرماندار مهریز اظهار کرد: تاکنون مردم بارها ارتقای درمانگاه تامین اجتماعی و مستقل شدن بخش اداری آن را خواستار شدند. 
موقعیت خاص مهریز به خاطر قرار گرفتن در کنار جاده تهران ، یزد و بندرعباس و حضور مسافران و همچنین حجم زیاد افراد بیمه شده در این شهرستان ، مکان موجود جوابگوی مخاطبان نیست. 
افزون بر ۱۳ هزار نفر از جمعیت ۵۰ هزار نفری مهریز زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند. 
مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد. 
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..