شورای سیاستگذاری هفته یزد جهانی تشکیل می ‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد گفت: دبیرخانه و شورای سیاستگذاری هفته یزد جهانی به زودی تشکیل و دبیرخانه کمک خواهد کرد تا مشارکت مردم و مسئولان در برگزاری این مهم تسهیل شود.

به گزارش یزدی نیوزمحسن صادقیان در نشست هم‌اندیشی برنامه ‌های هفته یزد جهانی افزود: هدف اصلی همایش یزد جهانی استفاده حداکثری از نقاط قوت استان در خصوص جذب گردشگر داخلی و خارجی و معرفی جاذبه ‌های سرمایه‌ گذاری است.

وی ادامه داد: برای معرفی یزد جهانی باید از همه ظرفیت ‌ها و توانمدی های شهر و مشارکت بخش خصوصی کمک گرفت.
وی اضافه کرد: ۲ بازه زمانی برای جشنواره هفته یزد در تیرماه و برای همایش هفته یزد در اواخر دی و اوایل بهمن‌ ماه در نظر گرفته‌ شده است.
در نشست هم‌اندیشی برنامه‌ های هفته یزد جهانی مدیران کل حوزه عمرانی و دستگاه ‌های اجرایی مرتبط با گردشگری بخش ‌های خصوصی میراث فرهنگی و گردشگری و رئیس دانشگاه یزد حضور داشتند.
کمیته میراث جهانی سازمان یونسکو ۱۸ تیر ماه در چهل و یکمین نشست خود در کراکوف لهستان، ۲۰۰ هکتار از بافت تاریخی شهر یزد را در فهرست میراث جهانی ثبت کرد. 
با توجه به غنای استان یزد از لحاظ بناهای تاریخی، فرهنگی تاکنون پنج اثر فاخر آن در فهرست جهانی میراث به ثبت رسید که پیش از این باغ های دولت آباد یزد و پهلوان پور مهریز و قنات های زارچ و حسن آباد ثبت جهانی شد.
استان یزد ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی و ۶هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی دارد که از این تعداد تاکنون، یکهزار و ۸۵۰ اثر به ثبت ملی رسیده است.
یزد در کنار استان های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است، به گونه ای که استقبال از این شهر تا پنج برابر افزایش یافت و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.
یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه ها، شیرینی، شهر قنات و قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می شود. 
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..