هواشناسی یزد:

پنجشنبه شب بارانی با توپ پر در راه است

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی یزد گفت: بارش های رگباری و قابل توجه، پنجشنبه شب، استان یزد را در بر می گیرد.

به گزارش یزدی نیوز'محمد رضا شیرغلامی' افزود: از روز گذشته /چهارشنبه/ موج ناپایداری وارد استان شده که طی شب گذشته در برخی نقاط و بویژه ارتفاعات، شاهد بارشهای رگباری بودیم.

وی پیش بینی کرد تا چهارشنبه هفته آینده، امواج متوالی و ناپایدار جوی، استان را تحت تاثیر قرار دهد که پیامد آن طی این مدت، بارش های رگباری و توام با رعد و برق بویژه در ساعات بعد از ظهر امروز و پنجشنبه شب و همچنین وزش باید شدید مخصوصا در مناطق جنوبی استان، طی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری خواهد بود.
کارشناس هواشناسی یزد تصریح کرد: با توجه به رگباری بودن بارش ها احتمال سیلابی شدن مسیل ها و ایجاد روان آب بویژه در ارتفاعات و مناطق شرقی استان دور از انتظار نیست.
وی گفت: از لحاظ دمایی نیز از شنبه اینده و بویژه طی روزهای یکشنبه تا سه شنبه با توجه به شمالی شدن جریانات، روند کاهش دما را در استان شاهد خواهیم بود.
به گفته شیر غلامی، طی ۲۴ ساعت گذشته، دمای شهر یزد بین ۱۷ تا ۲۷ درجه در نوسان بوده و پیش بینی می شود در گرمترین ساعات امروز به ۲۶، فردا ۲۸ و روز شنبه به ۲۵ و در خنک ترین ساعات سه شب آینده هم به ترتیب به ۱۴، ۱۳ و ۱۲ درجه برسد.
وی دمای بیشینه شهر یزد در اواسط هفته اینده را تا عدد ۲۰ دور از انتظار ندانست و گفت: فردا /جمعه/ باد شدید، استان یزد و بویژه مناطق جنوبی استان را در بر می گیرد و احتمال تگرگ در برخی مناطق و بویژه مناطق کوهستانی نیز دور از انتظار نیست.
بارش سالانه باران در استان یزد ۶۵ میلیمتر اعلام شده است.
 
منبع:ایرنایزد

بخش نظردهی بسته شده است..